• ansi

gulliver spjälsäng

När man ska montera bort ena sidan på gulliver spjälsäng kan man bara ta bort den då eller ska det sitta nån ribba där i stället? Nån som har en sån säng? Vi köpte vår begagnad och fick ingen monteringsanvisning...

Hoppas på snabbt svar, demontering redan igång

• Svar på tråden gulliver spjälsäng
  • 7småtroll

Enligt ikea-katalogen så ska det gå men jag undrar om det inte bara är på nya sängar det går. Vi köpte vår Gulliver ny 2002 och där stod det inget om att man kunde montera bort ena sidan.

• kärålajn

Har ni kollat med IKEA?
    Dom har ju bild på deras sida på hur det ska se ut för att det ska vara rätt s.a.s

• AnneSophie

Hmm ja det där med bortmontering av en sida är väl en nyhet från 2007 om jag inte minns helt galet.
    Man kan inte montera bort sidan på vår Gulliver-säng från 2003.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Amathea

Det är en ny företeelse....
    våra sängar inköpta 2006 kan man inte ta bort ena sidan på.
    Funderar på om man kan kontakta ikea och be om att få köpa "reservdel"

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Jonas & Miranda .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • ansi

Jaha, en nyhet. Vi har förstås en gammal säng. Men tack för svar! Tycker också att det borde gå att få köpa en "reservdel". Hör av dig om du lyckas :)

• Sciarlotta

Tyvärr tror jag inte att det funkar med en reservdel, för de nya sängarna är väl längre och bredare än den gamla modellen?Fundersam

Stå på dig - annars gör någon annan det!
  • futura

Sälj den på blocket och köp en ny. Kommer nog jag göra om det skulle behövas med näst kommande barn nån gång.

Svar på tråden gulliver spjälsäng