Vet någon om fragmin/innohep (sprutor blodförtunnande) går på högkostanadskortet?!
Jag ska ta såna varje kväll under min graviditet..och det var dyrt att hämta ut, bara 10 st!! =(
Jag ska ta såna varje kväll under min graviditet..och det var dyrt att hämta ut, bara 10 st!! =(
Ja det skulle förvåna mig väldigt om de inte gör det - de är svindyra! 99,99% säker att det är högkostnadskort på dem.
Hmmm, jag vet inte. Jag fick mina gratis när jag opererade mig men minns inte om jag hämtade ut dem på apotektet eller om jag fick det med mig dem från sjukhuset efteråt.
Man brukar dela med från sjukhusen när det är typ 5 st, efter operationer. Men en hel graviditet, det blir många sprutor, garanterat subventionerat. Man får max betala 2000 kronor iaf, innan man slår i taket på högkostnadsskyddet.
Jag är helt säker på att fragmin går på högkostnadskortet eftersom jag själv har köpt fragmin.
HE1D1 - där ser man!
kan bara instämma, de går helt o hållet på högkostnadskortet. jag jobbar på apotek :D
Och jag skriver ut en hel drös med sprutor varje dag - och hade blivit djupt bekymrad om de inte fått rabatt!
tack för era svar!! jag ska höra med apoteketet på torsdag hur det fungerar!
Men hur funkar det med högkostnadsskydd??
Ber man om en lapp på apoteket där man fyller i hur mycket man handlat eller??!
De ordnar allt åt dig, inga problem du behöver inte tänka på nåt.
De registrerade ditt första köp, och lägger ihop det i sitt datasystem, som räknar ut hur mycket rabatt du ska få idag. Eller hur apotekar'n?
Jajamensan!
Apotek kan spara i dator hur mycket du har handlat mediciner för så ser dom också när du kommit upp i hög kostanstskyddet.
Men också så att du rätt rabatt vid varje inköps tillfälle.
Sen kan man om vill/behöver få ta medcinerna på delbetalnig av betalning man betalar då 164kr månd under ett år som höhkostnsskyddet gäller.