• TyraPaloma

O'boy-snoppen!

Hej alla!

Vet att det funnits trådar om detta tidigare. Men jag startar en ny nu

I helgen satt familjen och åt frukost. Då utbrister min 5åriga dotter "Nämen mamma det är ju en snopp på paketet". Hon syftar alltså på oboypaketet och bubblan som är ovanför texten.

Jag har tidigare hört om denna oboysnopp och många hävdade då att man måste ha en ovanligt snuskig fantasi för att se denna. Men min dotter är som sagt 5 år och inte det minsta snuskig. Oboysnoppen finns alltså

Finns det fler som ser den? Och om så många ser den, har aldrig oboytillverkaren funderat över nytt utseende på paketet??

Kramar, Jen

• Svar på tråden O'boy-snoppen!
  • Majuni

Hahaha, så bubblan är alltså ollonet... nej, jag har inte sett det tidigare..

• Kofttanten

Har för mig att nån hade mailat oboy och frågat men de tycktes inte övertygade om att det ser ut som en snopp.

• TyraPaloma

Ja det kan tyckas långsökt men nåt är det ju som gör att folk ser den!

Jag har själv sett den innan jag såg diskussionen på nätet och dottern min har definitivt inte hört det från mig haha. Sonen däremot som är 3 år tyckte inte alls att det var en snopp "näää det är en bubbla" sa han bara.

• lilla79

haha, det är verkligen en snopp, vad roligt! inte sett det innan!

• JennieL

Det är inte nån snopp... men på tandkrämstuben (hmm, vilket märke var det nu??) är det en klockren snopp

• giftgrodan

Nej, jag tycker inte att oboy ska byta design för att deras kunder har konstig fantasi. jag ser den knappt nu heller

• AnLeNo

Nej jag ser det då inte så.

• Hellen68

Ha ha ha!!!! Nu fick jag mej ett gott skratt

• ixus
    Ja inte ska vi väl beskylla din dotter för att ha snuskig fantasi

Hur som, jag ser den lilla fillingen klockrent.. satt och tittade på den i helgen!
    Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
  • adrenalin

nja jag fattar inte uhr man kan få det till en snopp. helst inte när man är fem bast!
    snoppar hon har sett måste ha sett jätteunderliga ut

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • TyraPaloma

Haha, iaf några fler som ser den!

Jag tror nog det är bubblan som ser ut som ett ollon, resten är kanske inte särskilt snoppliknande. Haha, nja de snoppar hon har sett är väl på badhuset i så fall

• 2007 Mamma

*asgarv*
    Jag har inte heller tänkt på det innan bonussonen för kanske ett år sedan sa att det såg ut som en snopp! Han var då ca.5år

• Lurvenpajsaren

Javisst ser det ut som ett ollon!

• 2007 Mamma

Haha... jag skickade länken på o´boy paketet till en kompis precis och fick tbx "är det kolla på k*ken?"
    De hade oxå diskuterat detta för ett par år sen.... haha

• Flutterby

Ja, just det! Det gick en reklam på TV för ett tag sedan, det var tandkräm o munskölj i ett, tror jag och där var det en tydlig snopp!

JennieL skrev 2008-01-09 18:02:39 följande:
    Det är inte nån snopp... men på tandkrämstuben (hmm, vilket märke var det nu??) är det en klockren snopp
  • JennieL
    Flutterby skrev 2008-01-09 21:22:52 följande:
    Ja, just det! Det gick en reklam på TV för ett tag sedan, det var tandkräm o munskölj i ett, tror jag och där var det en tydlig snopp!
    JA! Vilken tandkräm var det? Letade efter en bild att visa här men hittar ingen, minns inte vilken tandkräm det var... Är ju även en tydlig snorre på tandkrämstuben
Svar på tråden O'boy-snoppen!