• Barbamamma74

Är det någon som har Ikeas Tylösand soffa??

Ja de undrar jag! Tycker den ser så härlig o skön ut men undrar om den är det?? Är den mjuk,mellan eller stenhård att sitta i?? Ligger man bra?? Håller tyget färg & form eller blir det "slappt" ??

Vill veta allt så man kan planera ett Ikea besök !!

• Svar på tråden Är det någon som har Ikeas Tylösand soffa??
  • MrsSn0w

beror på vilken soffa du menar... Vi har en Tylösand!

Liam 2007/09/15
  • MrsSn0w

Beror på hur man sitter i den.. Vi har ju våra platser i familjen och det har format sig i dynorna.. Men visst den är jätte skön att sitta och ligga i!

Liam 2007/09/15
  • frulan

Vi har oxå gropar på våra favvoställen. Vi har haft soffan i lite över ett år (tror jag...).
    Vi har fuskmocca, sandfärgad. Jättelätt att hålla ren om man spiller något på den. Bara att torka av med våt trasa.
    Skön att ligga i! Skön att sova i

Så, förutom groparna kanske, så är den suverän!

• MrsSn0w
    frulan skrev 2008-01-08 23:38:57 följande:
    Vi har oxå gropar på våra favvoställen. Vi har haft soffan i lite över ett år (tror jag...).Vi har fuskmocca, sandfärgad. Jättelätt att hålla ren om man spiller något på den. Bara att torka av med våt trasa. Skön att ligga i! Skön att sova i Så, förutom groparna kanske, så är den suverän!
    Vi har oxå sandfärgad..
    Liam 2007/09/15
  • Kakan83

Vi är inte så nöjda. Det blir snabbt gropar, dynorna glider isär samt att nu efter ett par, nästan tre år så känns den väldigt ranglig. Vi är två vuxna som slitit på den.
    Nu är den så nedsjunken när sittkuddarna möter varann så nu ligger man inte bekvämt i den längre.
    Ett plus är att den är lätt att hålla ren. (sandfärgade)
    Har även mörkbrunklädsel som vi upptcäkte att det var kemtvätt på

Oliver ab imo pectore
  • Barbamamma74

Hmmmm de va just detta jag var öite rädd för,att de ska bli gropar o att den "sunkar" till sej....3 år är ju inte länge när det är 2 vuxna!!!

Kakan83 skrev 2008-01-09 00:04:06 följande:
    Vi är inte så nöjda. Det blir snabbt gropar, dynorna glider isär samt att nu efter ett par, nästan tre år så känns den väldigt ranglig. Vi är två vuxna som slitit på den.Nu är den så nedsjunken när sittkuddarna möter varann så nu ligger man inte bekvämt i den längre.Ett plus är att den är lätt att hålla ren. (sandfärgade)Har även mörkbrunklädsel som vi upptcäkte att det var kemtvätt på
  • Kakan83
    Barbamamma74 skrev 2008-01-09 09:52:24 följande:
    Hmmmm de va just detta jag var öite rädd för,att de ska bli gropar o att den "sunkar" till sej....3 år är ju inte länge när det är 2 vuxna!!!
    Nej, det är därför vi är besvikna. Vi har skött soffan rätt, hållt den ren, puffat till och rättat till kuddar osv. Vi ska sälja våran soffa nu och lägga pengar på en soffa från en annan affär. Jag gillar ikea men deras soffor är jag inte så förtjusta i.
    Oliver ab imo pectore
  • Barbamamma74

JAG har alltid varit lite sådär mot ikeas soffor men trodde att dom blivit mer ok men det verkar inte vara så....sen är det ju så att man kankse inte vill lägga hur mycket som helst på en soffa så därför blir det ju ofta att man kollar ikea....tack för dina svar!!

Kakan83 skrev 2008-01-09 09:54:24 följande:
    Nej, det är därför vi är besvikna. Vi har skött soffan rätt, hållt den ren, puffat till och rättat till kuddar osv. Vi ska sälja våran soffa nu och lägga pengar på en soffa från en annan affär. Jag gillar ikea men deras soffor är jag inte så förtjusta i.
  • Kakan83
    Barbamamma74 skrev 2008-01-09 10:17:59 följande:
    JAG har alltid varit lite sådär mot ikeas soffor men trodde att dom blivit mer ok men det verkar inte vara så....sen är det ju så att man kankse inte vill lägga hur mycket som helst på en soffa så därför blir det ju ofta att man kollar ikea....tack för dina svar!!
    Så tänkte vi också. Men kollar man runt lite så kan man få jättefina soffor för kanske bara 1000 lappen mer. Det tjänar man ju på i längden. Har du nära till ILVA? Dom har jättefina soffor till bra priser. Nu borde det väl även vara rea i dom olika möbelaffärerna.

Ikea började året efter vi hade köpt våran soffa med 10 års garanti på sina soffor. Kanske dom har blivit bättre nu, jag vet inte.
    Oliver ab imo pectore
  • Barbamamma74

Ja den var fin!! Vi köpte vår senaste soffa på Härliga Hem och den är sååå fin men den är lite för liten för hela familjen !!!

Kakan83 skrev 2008-01-09 10:35:27 följande:
    Hittade en jättesnygg soffa på Ilva. Är i samma prisklass som Tylösand.www.ilva.se/produkt/4090560/easy...
Svar på tråden Är det någon som har Ikeas Tylösand soffa??