• Featherboah

Tror ni att jag skulle passa i blont hår med denna frisyren?

Jag är så sugen på att skaffa blont hår, men i princip alla har sagt att de tror att jag inte kommer passa i det, och eftersom jag själv är lite kluven i frågan så påverkar det mitt val också. Jag hade tänkt något i stil med vit-blont hår då, om ni förstår.

Inte världens bästa bild och jag vet att ingen kan veta om jag passar i blont hår förrän jag har färgat det, men det skulle vara roligt att se vad ni tror iallafall.

• Svar på tråden Tror ni att jag skulle passa i blont hår med denna frisyren?
  • ajnas

Jag tycker du passar jättebra i färgen du har nu! Passar både dig och frisyren, så att säga. Kanske skulle du passa i blont också, men på något vis känns det som att det vore tråkigare.

• Ylle

jag tycker inte att någon passar i tokblekt hår.

• bonaqua

jag tror att du skulle passa i en blondare nyans, kanske inte platinablond..men helt klart ljusare! Jag har själv mitt hår mörkare nu, men ska gå tillbaka till det ljusa...gillar det mer =)

***v.13***
  • Kristin24

kan bli svårt att blondera dig när du har så mkt rött i, det kommer slita enormt på håret.
    Jag blonderade mig då jag hade mörkröd färg..blev som tuggummi på vissa ställen. Som tur var hade jag väldigt uppklippt så det rättade till sig fort.

Gå och rådfråga en frisör inann du gör något.

Go och glad Kexchoklad
  • Jenkizen

Tror nog att du passar bättre i din nuvarande färg
    men som sagt var vet man ju inte säkert förrän man testat

• Featherboah
    bonaqua >> Ja, vägen till vitfärgat hår är ju lång så det kan ju hända att jag stannar någonstans på vägen. Glad Men är så trött på att ha den färg jag har nu.
  • Featherboah
    Kristin24 >> Precis! Mitt hår är redan slitet som bara den. Suck. Vilka problem jag har, haha.
  • Calylite
    Featherboah skrev 2008-01-09 00:05:39 följande:
    bonaqua >> Ja, vägen till vitfärgat hår är ju lång så det kan ju hända att jag stannar någonstans på vägen.  Men är så trött på att ha den färg jag har nu.
    med bra inpackning och toppa det efteråt så funkar de finfint att få vitt annars.
    Ja gick från mörkröd till vit och håret överlevde galant

Men till frågan, hmm testa så ser du, ser du fördjävlig ut är de ju faktist bara att hälla i färg igen
    Ingen är så tom som den som är full av sig själv!
  • Linndan

tycker du passar bra i väldigt mörkt hår.
    får själv för mig ibland att jag ska bli blond med jag vet att det ser förjävligt ut på mig så jag slår bort dom idéerna rätt fort när dom kommer titt som tätt. :P
    just nu är jag inne i en "ska jag slinga håret" fas.. gha. :)

(¯`°?.¸ ღ Kevin 040617 o Ella 070228 ღ ¸.?°´¯)
  • Jessica24

Nej, jag tror inte du kommer att passa i blont hår.

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • Featherboah

Ganska givet svar i omröstningen här, hmm. Får se vad det blir, är så sugen på att göra något nytt.

• destino

prova vad har du att förlora, det växer ut igen, hade 100 olika färger i håret, nu har jag slingor, ljusa och det är så bra, men vill ju också göra nåt annat, efter 8 månader, är jag less, måste bytta ut ofta, för allt annat har jag kvar, eheheh krokig näsa, tunna läppar, eheheh håret skal avleda på nåt vis, hehehe, konstig är jag....

• såpbubbla

prova att söka på internet, kanske du kan hitta tips om färger/frisyrer och hitta något du gillar.

• LillaLulla

INTE vitblont hår. Snälla!

Hellre då nån guldigare variant som ser mera naturlig ut. Tror att riktigt blont hår bara skulle se "påklistrat" ut på dig.

Hårfärgen du har nu passar du ju suveränt med!

• Yohanna85

ser lite ut som du har röda nyanser i håret.

Jag skulle nog testa att göra lite mer kopparblondröda slingor, om du vågar. Men skulle nog försöka behålla lite röd/bruna toner i håret men liva upp det med kopparslingor

• lillysmamma2

gör lite blonda slingor. visst är det fint med mörkt men allas blickar dras ju till en blondin ( har iaf hört från killpolare)

• bonaqua
    Featherboah skrev 2008-01-09 13:30:19 följande:
    Ganska givet svar i omröstningen här, hmm. Får se vad det blir, är så sugen på att göra något nytt.
    Jag gjorde slingor nu på mitt hår, jag hade jätterött i botten och sedan mörkbrunt på det. Efter ca 2 ggr med slingor blev det jättefint. Har även gjort det en 3e gång ett tag efteråt. Kör på!!!! Du kan ju alltid bli mörk igen om det blir förjävligt.
    ***v.13***
  • Josefin86

Röstade på ja och tror att du kommer passa bättre i blont, och gillar du inte det så är det bara att färga tillbaka, man måste prova lite och inte lyssna på alla andra

• Featherboah

Kan meddela er att nu drygt en månad efter jag skrev denna tråd är jag på god väg mot blondt! Det är inte vitt än som jag vill ha, men bra mycket ljusare iallafall. Har bara en ful spegelbild än så länge, but here we go:

sunburn.blogg.se - En 17-årings blogg om allt och ingenting.
Svar på tråden Tror ni att jag skulle passa i blont hår med denna frisyren?