• Anonym (Orolig)

Gravid i v.5 och snusar.. Har jag förstört bebisen?

Jag snusar, och fick nyss veta att jag är gravid. Är i början av v.5. Jag har snusat ändå tills nu... ganska mkt.

Nu vill jag sluta! Men jag är så orolig.. har jag "förstört" bebisen???

Snälla.. ni so vet svara. Kan jag ha skadat den när jag är i början av v. 5???

Och ni får gärna ge mig en massa moralpredikningar och fakta, om hur skadligt snus är! För jag VILL och SKA sluta! Ingen mer snus!

// Känner mig dum som snusat, och rädd att det är "för sent"! Och rädd för abstinensen.. Hjälp mig att klara det!

• Svar på tråden Gravid i v.5 och snusar.. Har jag förstört bebisen?
  • Katta86

Nej det har du inte för ni delar inte samma blodomlopp än. (Tror det är så det är) Men du har inte skadat ditt barn iallafall! Men sluta så fort som möjligt!
    Jag rökte tills jag var i v. 10 sedan slutade jag. Det går lättare än vad man tror när man vet att man har ett litet frö i magen!

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • frecklefart90

Du kommer klara det!!! kan jag så kan du

Nej det är inte bra för bebisen att du snusat men försent är det då inte. Vad tur att du upptäckte graviditeten så tidigt istället. För ju förr du slutar desto bättre. Och vilken bra motivation du har att sluta nu

Tog min sista snus för en vecka sen och det känns lättare nu, äter choklad som en galning men har endå lyckats behärska mig.

• Kattis med L

Ingen fara med snus än. Med sluta omgående! Snart kommer bebisen få i sig allt som du får. Då behövs det ingen skit i din kropp :)
    Lycka till med graviditeten :)

• schottis

Jag är övertygad om att du kommer att klara av att sluta hur bra som helst. Jag slutade för 3 år sedan och det var lite kämpigt men absolut inte oöverstigligt. Det går och du har väl aldrig haft bättre motivation än nu eller hur! Lycka till!

• Me o Mike

nä ingen fara.. Jag har inte slutat röka ännu!! DÅ kan vi snacka oro!!!

• Dream26

Jah har inte lyckats sluta snusa än och jag e i vecka 35 vet fy skäms..

• Me o Mike

visst är det jobbigt..

Dream26 skrev 2008-01-09 07:43:44 följande:
    Jah har inte lyckats sluta snusa än och jag e i vecka 35 vet fy skäms..
  • Dream26

Mm..det e ju de..men livet har varit en snurra..inte lätt och sluta snusa när man mår kasst..och nu är man ju så långt gånget med.

• Me o Mike

jo jag vet.. Jag har inte slutat röka som sagt och jag är snart i vecka 28.

Dream26 skrev 2008-01-09 07:51:25 följande:
    Mm..det e ju de..men livet har varit en snurra..inte lätt och sluta snusa när man mår kasst..och nu är man ju så långt gånget med.
  • Anonym

Nej inte har du skadat bebisen heller, jag snusade hela graviditeten och mitt barn föddes inte tidigare eller har haft några som helst problem. rökning är värre.

• Meemmee

Nej det ahr du absolut inte...
    Jag hade jätte svårt att sluta röka jag slutade inte helt försen 5 dec så jag ahr hållt upp helt i lite mer än en månad Flört

Svar på tråden Gravid i v.5 och snusar.. Har jag förstört bebisen?