• Lillatroll

Hjälp, smarta frågor till förskolan vid inskolning

I går var första inskolningsdagen på förskolan för min son. Fröken (heter det så på förskolan?) frågade hela tiden om jag hade några frågor. Och några hade jag och dom ställde jag igår. Men så sa hon innan jag gick att i morgon tar vi resten av dina frågor...
    Problemet är att jag har inte så mycket frågor kvar. Känns som om jag missar något som jag borde fråga om. Jag fick papper om hur dom jobbar, målsättning etc. Det besvarar ju dom frågorna. Det praktiska har vi gått igenom....

Finns det frågor man "bör" ställa som jag har missat? Vad tycker ni är viktigt att fråga om? Hjälp mig snälla.

• Svar på tråden Hjälp, smarta frågor till förskolan vid inskolning
  • snuzan

Nej det finns inga frågor man måste ställa. Hade jag varit din inskolningsfröken hade jag undrat om du hade några frågor. Jag hade oxå sagt att är det ngt så är det bara att komma och fråga. Det är ju nu kontakten börjar med förskolan. Frågorna kan ju dyka upp när man kommit in i verksamheten....

• JCA

Det kan ju vara om ditt barn har särskilda behov t ex vid vilan eller maten eller liknande och hur dom hanterar det. Hur ser matsituationen ut? Utevistelsen? Hur planerar dom? Är dom tillräckligt med personal? De flesta frågor brukar ju komma efter att barnet har varit på förskolan ett tag, när man har blivit lite varm i kläderna.

Hoppas inskolningen går bra för er!

• HannaHYLK

Säg hellre pedagogen än fröken...

Frågor behöver man väl inte hitta på bara för sakens skull? Säg att du frågar allt eftersom du kommer på något du funderar på.

Svar på tråden Hjälp, smarta frågor till förskolan vid inskolning