• Kattmatte

Gul i håret-jag har gjort det igen!

Det är inte första gången jag trott att en blondering hemma i badrummet ska få mig att se ut som en solblekt babe. Resultat: ser ut som en kyckling! vad ska jag göra? Silvershampo? Något tips på märke? Ny blondering? Eller blir det bara värre då? Hjälp!!!!

• Svar på tråden Gul i håret-jag har gjort det igen!
  • kobra

jag skulle gå till en frisör bums

• zacha

jag brukar köra med Mood ultra blond, blir super bra.. gå till frissan annars

• Selma73

Har du med använt nutrisse10 camomile? Den gjorde mig till gul...
    En blekning direkt skadar håret mycket. Kan du inte dölja med en toning eller mellanblond färg?
    Jag lade vid detta tillfälle i en askblond blekning, mindre lyckat! Hade jag valt den först så hade det nog blivit bra. Sedan valde jag nr 7. Tror att det var L'oreal. Men sparade några slingor som jag lät vara ljusa. Det tycker jag blev snyggt.

Guldblond färg blir ofta lite gul. Välj Askblond till nästa gång.
    Själv är jag gravid och vågar inte göra något innan hösten, även om det hade behövts, ska gudarna veta!

Lycka till!

• Kattmatte

Tack för tipsen! Det var Schwarzkopf Poly Blonde nr 58 jag använde. Får fundera lite tills imorgon på vad jag ska göra åt det. Tar gärna emot fler tips.... Varför är man så himla korkad ibland? *Kliar mig i mitt gula huvud*

• Kattmatte

Flyttar upp ifall det är någon mer som har lust att hjälpa mig!

• eyry

du kan lägga i en ask färgad toning för att dämpa det gula

• systernegativ

när jag blekte mina slingor hos frisören så färgade hon efteråt med en asktonad färg för att få bort det gula som ändå blir. enbart blekning funkar då INTE på mitt hår.

• FiaFågel

instämmer om att mood är bra

• Pyssel

Hade du färgat håret innan för då går det inte att bara blondera man måste oxå färga håret?

• Ghost

Synd att påsken har varit...

• fnösket

Skönt å veta att man inte e ensam Just detta brukar hända mig några gånger per år..
    Jag lär mig aldrig.. Men nu har jag iaf börjat tänka efter innan Men föga hjälper det när man e så där super sugen på en förändring
    Just nu sitter jag på mina händer för dom kliar.. Vill vill bli ljus.
    Den här tråden har nästan fått mig att vända

• Slumraren

Om du inte vill försöka bleka eller färga igen, så tvätta några gånger med silverschampo och se hur det ser ut efteråt. L'Oreal har ett som funkar på mig, köp hos frisör.

Jag tror att den vanligaste orsaken till att man blir gul i stället för blond är att man inte låter blekningen sitta i tillräckligt länge. Bl.a. min mor har gjort den missen. Hon lät det vara och efter någon vecka av vanligt tvättande (utan silverschampo) blev färgen blond i stället för gul.

Svar på tråden Gul i håret-jag har gjort det igen!