Känner mig inte uppskattad eller älskad - han blir arg
Har funderat fram och tillbaka en miljon gånger på detta. Jag tar upp det med honom, men då blir han arg eller tyst istället.
Jag känner mig helt enkelt inte älskad längre. Jag vet att han gifte sig med mig och skaffade barn med mig just för att han älskar mig. Men det sista har det känts ännu jobbigare. Förr kunde jag få blommor, brev och urgulliga sms. Kände mig verkligen uppskattad och att han älskade mig. Nu är allt sånt borta. Jag får aldrig höra att jag är fin, då jag klätt upp mig, fixat hår och smink. Ingen kommentar nån gång. "Jag älskar dig" kommer på rutin när vi ska lägga oss.
Han har nästintill aldrig sin ring på sig längre. Inte på sonens 1-årskalas, inte jul, inte nyår ens.
På kvällarna när barnen lagt sig sätter han sig vid datorn och laddar ner film. Det blir att jag får sitta själv i TV:n och zappa. Sen blir det film varenda kväll. Jag har tröttnat på det! Jag vill göra annat. Spela kort, prata eller bara nåt annat som inte innehåller datorer eller TV-apparater.
Vi skrattar sällan ihop längre och jag saknar det så.
Vad kan jag göra mer än att säga hur jag känner? Är inte det rättvist av mig, istället för att vara tyst om det?
Han tycker att jag vill förändra allt som det är, men jag vill bara ha tillbaka lite av hur det var förrut.
Jag har funderat på att flytta. Han vet även om det. Fick ingen vidar reaktion då heller. Typ "Men du får ju bestämma dig, så jag vet". Inget mer. Det kändes som ett stort slag i ansiktet att han inte ens reagerade då.
Jag känner mig helt osynlig, som jag bara är en rumskamrat. Jag vill vara en älskad fru och ha ett bra förhållande med min man. Men jag klarar inte av det som det är nu.
Sen är han underbar på andra saker. Ibland får jag sovmorgon när han är hemma från jobbet, han kommer bra överens med min släkt osv.
Men vad gör man??
Jag vill ha ett äktenskap, inte en kamratrelation