Katten sitter fast i trädet, hur får jag ner han?
Vår katt sitter fast högt upp i ett träd som nästan helt saknar grenar. Han är kanske ca 10 meter upp. Har lockat med käk osv men han kommer ingenstans, vad skall jag göra?
Vår katt sitter fast högt upp i ett träd som nästan helt saknar grenar. Han är kanske ca 10 meter upp. Har lockat med käk osv men han kommer ingenstans, vad skall jag göra?
Ring brandkåren, de kan komma och hjälpa till! Det kanske kostar en slant, men du kan ju ringa och fråga först!
När det hände vår katt ringde jag till brandkåren. De var vänliga och plockade ner honom. Det var lite pinsamt, men vad gör man.
Han har suttit där i typ 2 timmar, skall jag vänta längre på att ringa dom?
Vår katt satt i en höög tall i drygt ett dygn när jag var liten.
Sen blev han hungrig och tog sig ner...
Men om du är orolig kan du ju ringa brankåren, eller en arborist för den delen som kan klättra upp och hämta ner katten.
Eller känner du nån som jobbar med telefon eller elledningar? Är stammen rak och inte för tjock kan man knata upp med "stolpskor".
2timmar bara. Vänta ett par timmar till, han kommer nog ner självmant.
Det är ganska ovanligt att katter inte kommer ner själv.
Han kanske bara njuter av utsikten?
Han kommer ner när han blir hungrig... Kom han upp kommer han ner....
Jag tycker att du ska ringa nu. Har hört om folk vars katter har ramlat ner från träd när de försökt ta sig ner.
Jag ringe efter typ 1-2 timmar, de kom direkt
Trycker oxå att du ska ringa nu, du kommer nog att ångra dig annars om det hinner hända nått, han kanske är jätte rädd där uppe! .
Känner ingen som jobbar med nåt sånt. Men jag tror jag väntar lite till och ser om han vill försöka ta sig ner. Han var precis ute på den smalaste delen av trädet, så jag höll på o få hjärtinfarkt, blåser ju idag med! :-0