• hesama

Någon som har vitt kakel både på väg och golv i badrum - jag vill se!!

Eller vad tror ni andra. Kan man ha både vitt kakel på väg och golv ( ska ha svart mosaik på vägen bakom handfatet).  Har hört att det inte är speciellt bra med svart golv i badrum ( opraktiskt )..

Om du vill bli älskad, så älska själv...
  • Svar på tråden Någon som har vitt kakel både på väg och golv i badrum - jag vill se!!
  • jmmm

du kan ju variera plattstorleken, dessutom behöver du ju inte ha vita vanliga blanka utan kanske matta?

finns ju många olika typer av vitt kakel/klinker. själv var jag väldigt anti mot vitt kakel när vi byggde för 4 år sen, men så kom fel kakel till vår toa, bränningen hade blivit knas så jag gilalde inte den. när vi letade efetr en annan hittade jag en matt vit m lite "struktur" "böljig" i översta skiktet liksom o den e jag jätte nöjd med idag. Har beige plattor på folv o en grå 10*10 platta på en vägg o resten 15*15 vit.

Blev oxå avrådd från svart klinker, all äggvite ämne os muts syns oehört lätt synd för de e snyggt

• LindaM

Vi hade vitt kakel och vitt klinkersgolv i vårt andra hus.
    Stora liggande på väggen och små tegelstensstora på golvet.
    Vi var jättenöjda de första månaderna men skulle aldrig för mitt liv välja att ha det igen. Golvet är verkligen ingen höjdare att ha vitt, det ser skitigt ut jättefort och fogarna blir om än ännu fulare.
    Så tyvärr kan jag inte rekomendera vitt klinkersgolv, de e snyggt när det är nyinlagt men ser inte alls roligt ut efter ett tag, speciellt om du råkar ha lite järn eller kalk i vattnet också.

Svar på tråden Någon som har vitt kakel både på väg och golv i badrum - jag vill se!!