• smultron74

10-månaders som "pratar" och bökar omkring i sömnen...

Min dotter har hållit på så här ett par nätter nu... Somnar vid 19:30 på kvällen och sover till ca.22 och då sätter hon igång och bökar runt och "småpratar", hon är inte riktigt vaken.
    Svårt att få henne till ro igen, håller henne i famnen och då somnar hon men så fort jag lägger ner henne i sängen igen så börjar hon igen...

Vill ju både för hennes skull och vår att hon sover bra, har sovit i 12 timmar på natten länge nu annars...

Någon mer som har/har haft det så här??

• Svar på tråden 10-månaders som "pratar" och bökar omkring i sömnen...
  • Kakan83

Har också en 10 månaders som strular med sömnen. Fast han vaknar och har panik och vägrar somna om. Några jag har pratat med har sagt mardrömmar. Och det är ju inte fel kanske. Dom är ju mer medvetna nu i denna åldern.

Oliver ab imo pectore
  • Vikingakvinnan

Min 11-månaders beter sig precis lika. Jag hittar henne med huvudet i fotändan av sängen flera gånger varje natt men vaknar gör hon inte. Jag tror att det är en utvecklingsfas, mycket att bearbeta.

• Edwin07

Vår son var oxå så ett tag. Vad håller hon på att lära sig för något? Hon kanske övar. När min son skulle lära sig krypa (tog 5 veckor) så försökte han krypa så fort han lade sig, när han vaknade mitt inatten och på morgonen. När han väl kunde krypa var det lugnt.

• kaslin

japp här är det lika min dotter är 9 månader och hon kan vakna helt plöstlig o sätta sig upp,fast hon ändå sover,då brukar jag bara lägga ner henne igen o säga typ Scccc du ska sova..

Men det är mycket som händer nu med utvecklingen oxå att dom inte får riktigt med den ro som dom behöver,

lilli började krypa precis vid 8 månader o nu ställer hon upp sig över allt igår sa hon sitt första ord eller rättare sakt två ord det kom mamma och sen efter pappa,jag som trode att hon hade bara ett ord o säga*L* så pappa blev så lycklig för att få höra ordet..

• Trolltoka

Sådär håller min dotter också på. Oftast så ligger hon och sparkar mig i ryggen och gnyr.

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • smultron74

Hon har lärt sig att stå för ett par veckor sedan... Börjar nu ta ett par steg runt bord m.m.

Kanske en utvecklingsfas där mycket ska bearbetas på natten!

• Frostizz

Gör det något att hon bökar runt o småpratar då?? Så länge hon inte vaknar o skriker så är det ju ingen fara.
    Leo gjorde lika dant o vi lät han vara. Blev jätte arg när vi kom in o störde honom. Han sov bättre sen vi gav han eget rum vid 4 månader just för att han bökade runt så mycket.

• smultron74

Hon håller på och låter väldigt högt och ibland går det över i skrik efter en stund. Alla i huset har svårt att sova...

Svar på tråden 10-månaders som "pratar" och bökar omkring i sömnen...