• Anonym (Ont)

Ska det göra så här ont efter massage??

Jag var på massage igår och j-lar vad ont det gjorde. Hon som masserade tryckte så himlans mycket så det gjorde så ont men efter ett tag så vande jag mig vid smärtan.
    I går kväll kände jag att jag fick så ont i hela ryggen men jag tänkte att det går väl över till imorgon. Men jag kunde knappt sova för att det gjorde så ont. Jag fick knappt upp sonen ur barnvagnen när jag hade lämnat honom på dagiset. Och det tog lång tid att komma till dagiset idag, det brukar ta 10 minuter att gå till dagiset men nu tog det en halvtimme för mig att gå dit.

Är det normalt att det ska göra så här ont efter en massage? Eller måste jag till vårdcentralen för att få detta kollat?

• Svar på tråden Ska det göra så här ont efter massage??
  • Anonym (nej)

det ska INTE göra så ont efter en massage!!!!!

• Anonym (Ont)

Puffelipuff

• Caffreys

Jag har ibland efter massage fått liknande träningsvärk. Däremot när en som ej var utbildad masserade mig så tog han i så jag fick sträckning i nacken, hade nackspärr i en vecka.

• Anonym (Ont)

Det här verkar inte vara träningsvärk för jag kan knappt sitta, stå eller ligga och sambon kan knappt krama mig för att det gör så himlans ont när han rör ryggen

• Anonym (Ont)

Det känns mest i ryggraden och nedre delen av ryggen vid svanskotan och axlarna

• Caffreys

Den som gav dig massage gjorde den personen något med ryggraden typ som en naprapat gör?

Om jag vore som du skulle jag först och främst ringa massören och fråga vad han/hon gjort.

Svar på tråden Ska det göra så här ont efter massage??