• folia

Mammagrupp via BVC?

Hej!

Bor i Vasastan i Stockholm och tänkte höra hur det fungerar med mammagrupper? Hamnar man automatiskt i en sådan via BVC eller hur funkar det?

Väntar vår guldklimp i slutet av januari och är lite undrande...När man läser inlägg här om hur dagarna ser ut för nyblivna föräldrar verkar det knappt finnas tid till att träffa andra på dagarna så jag undrar hur det fungerar för er mellan all sömn och matning?

• Svar på tråden Mammagrupp via BVC?
  • Repris

Mammagrupperna brukar inte starta förrän barnen är två-tre månader, och då verkligen längtar man efter lite sällskap. För mig var det toppen att träffa mammor med barn i samma ålder - alla har förståelse för att man är stressad, trött, måste amma m.m.

Jag tror du hamnar i en grupp automatiskt och får inbjudan hem i brevlådan.

• Heleri

Jag vet inte hur det är i Stockholm, men här i Västerås blev jag erbjuden att träffa andra mammor genom BVC. Jag kände dock inte behov av det då jag hittat ett härligt gäng på 10 personer här på FL som bor i samma stad som jag. Vi brukade träffas minst en gång i veckan under föräldraledigheten, mestadels på stan för fika och/eller lunch. Visst hinner man ta sig ut om man vill! Bebisen kan ju sova i sin vagn när man är borta, och maten har man ju med sig på ett eller annat sätt Jag tror det är jätteviktigt om man orkar vill och kan att man tar sig ut och träffar andra vuxna på dagarna så man inte fastnar helt i sin lilla "bebisbubbla". Det är också skönt att träffa andra i samma situation för som nybliven mamma har man ju en miljon frågor och funderingar som man då kan dela med andra

• missteddy

här i pite sammankallar man mammor som har barn i samma ålder min son var bara 5 veckor när vi träffades första gången och det var bvc som höll i det

• Anna o Knatten

Efter ett par månader är det oftast inga problem att träffa andra - man längtar efter det då!
    Vi har haft organiserade träffar på BVC med vår mammagrupp och sen träffas vi själva ibland och tar promenader/fikar. När vi har träffats på BVC har det varit härlig kaos! Några bebisar äter, andra sover, några skriker. Men det är bara roligt.

Lycka till med den lille!

Svar på tråden Mammagrupp via BVC?