• Sussii

Sjuk efter förlossningen?

Födde min son den 3 januari och i söndags natt började jag helt plötsligt skaka och frös som bara den! det avtog efter en bra stund. men måndag kväll kom det tillbaka kände mig jätte febrig tog alvedon det hjälpte det gör mig varm ikroppen i några timmar svättet bara rinnet känner mig fortfarande febrig även om febermätaren visar 37,6 dom flästa gångerna
    kanske beror det på att jag har ätit alvedon. är så trött och det ömmar i hela kroppen och sitter vissa gånger under dagen med stor frossa och bara skakar, sover med kläder på och 2 täcken och en filt! orkar inte ta hand om barnen utan det gör sambon, ja pumpar åt sonen för ja klarar inte av att amma just nu när jag mår så hära.

Är detta normalt att må så hära lr vad kan det bero på??
    något jag borde göra?
    tacksam för svar!

• Svar på tråden Sjuk efter förlossningen?
  • Tjohalia

Ta kontakt med din barnmorska eller sjukhuset där du födde, och gör det idag. Du kan ha fått en infektion och då råder dom en att inte vänta utan ta kontakt på en gång.

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Tjohalia
    Juhanna skrev 2008-01-09 11:00:04 följande:
    Man kan bli sjuk och få feber när mjälken rinner till.
    det är ju över en vecka sen hon fick, då borde den ju ha hunnit göra det redan.
  • MaddeMamman

Har du ont i brösten? Mjölkstockning ger hög feber och frossa.

Ont i magen (livmodern)? låter som en infektion så ömmar det på något av de ställena ring till bb och prata med dem.

• Harry

Så där fick jag också. Svettades floder och fick frossa. Hände ett par nätter och endast på nätterna. Fick också en rackars klåda på benen. Vet inte varför och det försvann efter ett tag. Har en kompis som också svettades som bara den och sov på en handduk.

• Mrs Ray

Du ska genast kontakta läkare för att förvissa dig om att det inte är allvarligt! man kan inte vara nog försiktig när man precis fött barn.

• Sussii
    MaddeMamman skrev 2008-01-09 11:01:51 följande:
    Har du ont i brösten? Mjölkstockning ger hög feber och frossa. Ont i magen (livmodern)? låter som en infektion så ömmar det på något av de ställena ring till bb och prata med dem.
    nää har inte ont i brösten alls. bara när man trycker på dem ömmar det lite men det kan väl bero på att dom fortfarande är lite svullna och spända?
  • Sussii

okej ska väl ringa för att vara på det säkra sidan. men vem ska jag vända mig till BB där jag låg?

om man man ska göra en undesökning tex gör dom en gyn då för att se om amn hr åkt på en livmodersinflamation? lr vad det heter

• Tjohalia
    Sussii skrev 2008-01-09 11:07:33 följande:
    okej ska väl ringa för att vara på det säkra sidan. men vem ska jag vända mig till BB där jag låg?om man man ska göra en undesökning tex gör dom en gyn då för att se om amn hr åkt på en livmodersinflamation? lr vad det heter
    Ring till BB, om det inte är dem du ska kontakta så kan dom iaf hänvisa dej vidare.
  • MaddeMamman

Bara ring dit och framför att du blivit dålig och prata med den som svarar, jag skulle tro att de hänvisar dig till akuten (lagom roligt att sitta där i timmar när man är sjuk..) be att få komma till bb och göra undersökning om det går.

• Pisan

JAg blev åxå sån när jag kom hem från BB...har hört att det är helt normalt när man börjar amma...
    jag frös så det gjorde ont i kroppen och sov med massa kläder på..

men ring till sjukvårds upplysningen för säkrhets skull så kanske du känner dig lugnare...

• blackangel

Jag har efter mina två vaginala förlossningar åkt på livmoderinflammation. Jag ringde förlossningen där jag födde och fick åka tillbaka in dit. De gjorde vaginal undersökning där.
    Nu i somras blev jag inlagd direkt då jag hade rester kvar i livmodern. Det var exakt 1 vecka efter dottern fötts. Hade feber, frossa, magsmärtor. Fick massa mediciner i dropp + tabletter.

Men har du tur är det bara vanlig influensa. Men ring förlossningen.

• Frezalo

Kan vara infektion i livmodern eller mjölkstockning. Har själv känt mig febrig och varit jättedålig efter mina förlossningar, men det har bara varit hormonomställningen som spökat. Kolla upp det iaf. Är ju onödigt att du går runt och mår dåligt om du inte behöver!

• annkatrin83

Jag födde oxå den 3:e januari fick så en natt när jag hade duschat fick ta på mig mjukiskläder och ha två täcken det va fyra dagar efter förlossningen och nu är jag genomförkyld kanske är det du börjar bli oxå

ann
  • jag7

Jag fick feber och frossa en vecka efter förlossningen. Dom sa hela tiden att det var mjölken när jag ringde. Det blev bara värre och tillslut åkte jag in. Hade livmodersinfektion som spridit sej till blodet. Blodförgiftning. Spred sej sen till brösten så mjölken försvann. Åk alltid in om du har feber och frossa, lita inte på att det är mjölken. Hade vi kommit in tidigare hade jag sluppit blodförgiftning. Hade vi väntat nägra timmar till att åka in som bm sa vet jag inte vad som hade hänt!

Svar på tråden Sjuk efter förlossningen?