• SanniXx

Tips på present till en 1-åring

Min dotter fyller 1 år nu om en vecka. Alla frågar vad hon önskar sig och jag vet verkligen inte. Det har ju precis varit jul och hon har fått massor med leksaker då.

Jag behöver tips på presenter till henne.

Jag har tankar om att det tar lång till till nästa presentöppning så kanske något som kan passa i sommar med. Vad har era januaribarn fått i 1-årspresent?

Leksaker för 1-1.5-åringar kanske..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Svar på tråden Tips på present till en 1-åring
  • Snorkis

Varför inte presentkort så du kan köpa något hon behöver senare.. i sommar kanske?

• maye

Min tjej gillar sin lära gå bil (nalle puh) som hon fick på sin 1 års dag.

här är lite mer saker som min dotter tycker är kul:

Köksredskap ( de i plast blev snabbt nr 1 på jul)
    teletubbies dvd
    mina första kritor
    fingerfärg ( lite skeptisk men det är ganska kul att
    kleta)
    telefon med ljud ( mobil eller vanlig spelar igen roll,
    de de är båda lika kul)
    böcker ( typ max böcker eller djurböcker)
    pulka ( den är jättekul men nu är de ju brist på snö)
    hink ( jättekul att plocka i och ur)
    klossar
    bollar
    piano ( kommer inte på vad de heter)

vill du ha mer tips så hör av dig

• Livshlädje

en sångpåse! Finns bl a på www.busigt.se.

Babuschka - en rysk docka - vår dotter fick en i julklapp och den är favorit här hemma..

Böcker - kan man aldrig få för många av! - och detsamma gäller lego!

• SanniXx

Presentkort tycker jag egentligen är tråkigt att få och tror många tycker att det är tråkigt att ge. Speciellt till en 1-åring. Till mig fungerar det utmärkt

En gåvagn kommer hon att få iaf Maxböcker tänkte vi önska oss.. Telefon med ljud fick hon i julklapp.

Tack för många andra bra tips. Är nog lite skeptisk mot fingerfärg ja me då min dotter stoppar precis allt i munnen. Hon förstår inte riktigt att man ska rita med de än. Är inte fingerfärg från 2 år?

• Leon och Tindra

Ficher Price har ett jätte bra sett som finns från 1-5år de heter Little pepole och finns i gubbar med stall,bussar,flygplan och allt låter och spelar min son har de och han e 1 ½ år och tycker om de jätte mycket!

• guldplutt

vår tjej fyller år i början av februari, och när hon fyllde ett förra året önskade hon (vi) sig vårkläder (eller pengar till detta), böcker på lämplig nivå, och barnsångböcker med tillhörande cd. hon blev och blir fortfarande glad även för paket med kläder i, tycker inte att man måste ge dem bara leksaker.

• tjej1979

Tipsar också om "little people" serien. Tjejen fick skolbussen i 1-års present och älskar den . Så nu vid jul fick hon även ett garage som också är riktigt poppis.
    Megablocks gillar hon också, både lätt att bygga med och så finns det en hel del kul tillbehör.
    Knoppussel gillar hon också.

• loppa72

Kanske saker till vårens picknickar? Egen sportdrycksflaska, finns på leksaksaffär med fina tryck. Liten ryggsäck/väska att bära lite egna saker i.
    Badleksaker, en del kan ju användas både hemma och på stranden.

• SanniXx

Tusen tack för alla tips.. nu har jag kunnat skriva en liten önskelista till henne Många bra förslag..

• Kotti

Tåg, bilar, byggklossar, böcker, "plocka i och ur" leksak...m.m.

Svar på tråden Tips på present till en 1-åring