Kan barn få allergi av HAVREgröt?? För att
min Viktor har jätteröda kinder men bajset är OK??
Svara snabbt så att jag ger/ inte ger havregryn imorgon bitti...
min Viktor har jätteröda kinder men bajset är OK??
Svara snabbt så att jag ger/ inte ger havregryn imorgon bitti...
kanske tål han inte sylten du har på?
Han äter bara havregryn och NAN2. Nan är OK för att han äter nan i 2-3 veckor nu..
Kolla på bilden i min bildgarreli: röda kinder
Vet inte om det är någon allergi. Har han haft så länge? Om det är glutenallergi så brukar de få diarré. Men är du osäker ta kontakt med bvc kram Marianne
pratar du om hemmagjord havregrynsgröt av havregryn och vatten? för är det havregröterna som tex. semper har så är det kanske tillsatser av annat i...
har du bara provat gröten en gång så måste du kanske prova den en gång till. blir han röd om kinderna igen så är det ju något som inte stämmer men blir han det inte den här gången så var det något annat.
Hej!
kikade på dina bilder. Tyckte att han bara verkade rosig. I alla fall som det såg ut på bilderna. Så blir min kille då och då. När han är varm eller extra glad eller så. Precis som sin mamma. Jag tror att det är lugnt, men jag är ju ingen expert...
Han får havregröt av märke nestlé och jag ger honom 1 dl morgon och kväll nu i 2 dagar men jag gav smakprover i 3-4 dagar först och allting var ok.
magen: han är röd om kinderna och det är inte ok enl.mig
Hej! Kollade på din pojkes kinder och min dotter har likadant. Jag tänkte aldrig på att det kan vara gröten utan har hållit på med frukpureerna fram och tillbaka. Ska sluta med gröten och se om det kanske blir bättre på min dotter.
ngn annan med erfarenhet av havregröt?
Barn2: Prova med hemmagjord gröt och se om det blir någon skillnad eftersom färdig gröt kan innehålla annat tjaffs..
Känslig för komjölken i gröten kanske? Alla barngrötar utom en (vad jag vet iaf) innehåller kossamjölk.
H2O:
Men han tål NAN2 ju och den innehåller komjölk eller har jag fel?
Clara:
Jag har ringt til BVC och då sa vår sköterska att vanlig havregröt innehåller för lite järn och barn behöver det. Ska jag ge honom hemmalagad gröt bara för mättnadskänslan? (fast det finns ju andra vitaminer i den eller hur?)
Barn2: Joo..men alltså.. även om den innehåller för lite järn så måste det ju vara bättre att få en gröt som man inte är allergisk mot?
KAn man inte få tillskott av järn på någo vis?
Men ger du honom nan 2 får han ju järn där i från - så det lär ju ej vara ngn fara! Du kan ju t o m blanda nan i havregrynsgröten!
kikade på bilden. Ser mest ut som att han är varm. Skulle han vara glutenintolerant, så skulle han vara lös imagen. Hoppas det löser sig.
man ska väl helst ej göra hemmagjord gröt eftersom den då inte innehåller så mycket järn som barnen behöver....isåfall ska man tillsätta extra järn på något sätt......de färdiga grötarn ainnehåller exakt alla vitaminer och mängder järn barnet behöver....
jag är själv allergisk mot havregryn så man kan vara det.
men så blir min son då han vistas i solen,är febrig och när det blåser ute.