Glass, det är så här att alla sortersvinäger gör så att "mättnadskänslan" ökar och om jag ska förklara det mkt enkelt så kan man säga att vinägern gör att magsäcken arbetar extra, vilket i sin tur bidrar till att förbränningen ökar.
Men eftersom alla människor har olika ämnesomsättning så fungerar det jättebra för vissa, och andra känner inget alls, medan vissa måste äta "extrastark".
Äppelcidervinäger är nget bantarpreparat som vissa fått för sig, utan det är dels vattendrivande vilket är bra mot urininfektioner, m.m
Det finns riktiga receptbelagda mediciner som kallas "bantarpiller", det räcker inte att bara ta dom också så går man ner, utan man måste äta nyttigare också. Förstår du mitt resonemang.?
Dett ahar jag kopierat från en sida som säljer häslokostprodukter, och tyvärr är de våra konkurenter så jag säger inte vilken.
Men jag vet att deras produkter testas av läkemedelsverket så lite trovärdighet finns ju.
Läs och döm:
Äppelcidervinäger är ett kosttillskott avsett som hjälp vid viktminskning och som tillsammans med motion och en väl balanserad kost hjälper dig att gå ner i vikt.
Äppelcidervinäger bidrar till en flackare blodsockerkurva och förlänger mättnadskänslan. Dessutom innehåller Äppelcidervinäger :
- Glucomannan, ett gelbildande kostfiber som ökar mättnadskänslan.
- Pyruvat, ett kroppseget ämne som ökar fettförbränningen och minskar hungerkänslorna.
- Krom, ett viktigt spårämne som påverkar insulinhalten i blodet och som i sin tur minskar sötsuget.