kan man måla på tapeter??
Skulle behöva ha en snabb lösning då en bit av tapeten är trasig och vi ska flyta. så fudnerar kan man måla på tapeter?
Skulle behöva ha en snabb lösning då en bit av tapeten är trasig och vi ska flyta. så fudnerar kan man måla på tapeter?
jaa de tror jag att man kan.. Min pappa gjorde de o de funkade
klart du kan måla på tapeterna! se till att du har en bra hel täckande färg bara..
japp, men det kan behövas slipa bort kanter och ev. spackla hål innan ni börjar. vi har gjort så i två rum å det blev fint
okej och det håller?=)
jepp d har vi gjort med lite slipning å spackel blev super fint
men man måste måste måla 2 ggr. å va uppmärksam för tapeten kan bubbla. så efter första målningen om det blir bubblor så sandpappra bort den å jämna ut med spackel å måla igen. målar du bara en gång kan det bli ojämnt då tapeten suger åt sig färg.
Ja det är inga problem, måla 2 lager!
okej då ska ja skynda mej och åka o köpa färg idag om han inte godkänner det som det är nu! har ju fram till den 1 feb på mej o fixa det!
precis, minst 2 lager
Jag hade rivit bort tapeten. Ett ordentligt grundarbete är a och o.
Inte säkert att det går. Det beror på underlaget, vilken sorts tapet etc. Jag skulle frågat i en färghandel. Har du otur så släpper tapeten pga fukten när du målar. Du kan ju chansa också.
Lycka till!
www.fresks.se/Main.aspx
Jättebra tips. Även vad man kan göra om det blir mycket bubblor som inte försvinner. (Alltså pga att tapeten släppt).
jo jag vill ju inte att det ska släppa direkt. ska ju flytta men har ja tur så godkäner dom det endå
vi har målat direkt på tapeten i hela våran lägenhet, har blivit jättebra alla gånger, bott här i två år och inget som lossnar
Jo men hellre att man gör det ordentligt än står där med en bubblig tapet.
men som sagt håll tummarna att jag klarar av att prata mej genom det!!
Vet ni om det bott rökare i lägenheten alt. att ni själv rökt i lägenheten? Det brukar göra att färgen inte riktigt fäster och att det kan bli gula nikotinfläckar.
jippi vi slapp det=))=) då allt annat ärnytapetserat här så kostar dom på det rummet=)
men tack för alla tips till framtida grejer=)