• dagdrömmare

Vikt ökning efter att jag slutat med p-piller!?

jag tog mitt sista piller i Mars fick mens äl och sen mens igen men nu är det så att jag har lagt på mig en hel del på magen har ett par byxor som jag brukar ha jämt men de har jag svårt att ha nu gylfen går upp hela tiden. Jag har lixom lagt på mig under navlen ser gravid ut har annars varit stabil i vikten länge och äter till och med nyttigare och rör på mig mer nu än när jag åt pillren.

Har hört att man kan gå upp i vikt när man börjar med p-piller men är det samma när man slutar?

• Svar på tråden Vikt ökning efter att jag slutat med p-piller!?
  • Eldblomma

Jag råkade ut för precis samma sak som dig. Gick inte upp åt när jag började men däremot när jag slutade. Pratade med Bm om detta och enligt henne är det inte så ovanligt. Anledningen till detta är att många av p-pillren innehåller väteksedrivande ämnen. Så det som du gått upp i vikt nu är antagligen bara västka! Ett tips är att testa uvalette, det hjälpte mig iaf!

• Anglatuss

jag har nog gått upp i vikt, iaf i brösten sen jag sluta med ppiller.. uch så dom har växt!

• gbg30plus

Ahh, tack för tipset med Uvalette! Det måste jag testa. Slutade med piller en första omgång o januari (pga misstänkt graviditet). Har sedan ätit en månad för att nu sluta helt då min mens försvunnit men framförallt för att jag och min sambo gett klartecken för en eventuell graviditet. Så efter dessa pilleravbrott har jag gått upp 2-3 kg och allt har lagt sig på magen, vet inte hur många test jag tagit som visat negativt. Stor mage och utebliven mens gör ju att man gärna tänker i andra banor...

• BlomsterBarn

Jag slutade med p-piller i januari/februari, tycker att jag har svullnat upp lite. Kanske fick svaret varför nu.. haha

• Eldblomma

Uvalette hittar man både i Hälsokostbutiker och på apoteket.
    Hoppas det hjälper för er oxå!

• malinz

Vad gör egentligen Uvalette? Kissar man ut vätska då eller???
    Ni som testat, hur funkar det??

• Eldblomma

Uvalette är milt vätskedrivande, vilket gör att man kissar ut "onödig" vätska som finns i kroppen. Man måste dock komma ihåg att öka det dagliga vattenintaget. Men allt sånt står ju på förpackningen!

• Jocsan

Gäller det minipiller oxå?

• Missboss

Jag har gått upp ca 3 kg sedan jag slutade med trinordiol.. *suckar* Skönt att man inte är ensammen iaf...

• Pingulina

Jag tycker åxå att jag blivit större sen jag slutade med piller dock inte gått upp i vikt men jag känner mig tjock, och bröstern har blivit lite större tycker jag. Kanske ska prova vätskedrivande jag med... Inte för tuttarna då men

• cajsa 23

Jag hoppas verkligen att inte jag kommer gå upp nåt för att jag slutat med piller. Har redan gått upp massor sen jag slutade röka i januari,känner mej som en stor fett klump.
    Hoppas jag blir gravid snart så slipper jag tänka så mkt på va tjock jag är.

• momwannabe

men jahaaaa! Där ser man! Jag slutade med piller i början av maj och tycker att jag är plufsig om magen nu, byxor sitter tajt osv... nu kanske jag vet varför då!! :) Fast jag tillhör ju dem som gick upp mycket i vikt när jag BÖRJADE med piller, synd att jag ska tillhöra dem som går upp även när man slutar med dem... *gnäll* ;)

• BlomsterBarn

momwannabe: ajdå snacka om dubbel otur! ;) Hoppas de tömt brunnarna nyligen för jag har en känsla av att det kommer kissas en del här Hahaha

• Mamma 80

Jag gick upp 3 kilo, tränade lite extra o åt bättre o vips så var kilona borta...hann som tur var gå ner innan vi testade +.

• Clarissa

Jag slutade med piller för en dryg månad sedan och har gått upp två kilo utan att jag ätit mer än vanligt. Känner mig uppblåst och svullen i magen. Önskar att det gick om snart. När ska man riktigt bli av med den där överflödiga vätskan?

• MetalIsa

Ät bra, träna bra och drick MASSOR av vatten så försvinner känslan av uppsvullnad och dessutom går man ner de där retliga kilona som är vätska :)

Svar på tråden Vikt ökning efter att jag slutat med p-piller!?