• ChokladBanan

Vilken version är bäst, amerikanska eller engelska "The Office"?

Ja, själv tycker jag att den amerikanska versionen med Steve Carell i huvudrollen är den klart bästa. Lite skumt iofs eftersom jag oftast föredrar original och mig veterligt kom engelska Office först. Däremot har jag aldrig varit något större fan av brittisk humor så det är nog därför jag tycker som jag gör.

Vad har ni andra för åsikter? :)

• Svar på tråden Vilken version är bäst, amerikanska eller engelska "The Office"?
  • TesS08

Den engelska tycker jag är mycket bättre.

BF 10 januari *Längtar*
  • Makaronen78

Engelska tycker jag!!

• azofia

Den engelska helt klart. Den amerikanske är ju inget rolig alls, den saknar i princip allt som ursprungsverisionen har.

• FrökenR

Den engelska helt klart!!!

• Karpet

Den engelska, amerikanare är inte alls lika bra på ironi.

• ChokladBanan

Oj oj... Jag blev nedröstad direkt! Finns det någon här som håller med mig om att amerikanska versionen är bäst?

Kom igen nu! :P

• Dimitra

US-versionen verkligen, den brittiska går ju inte att se på

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • ChokladBanan

Haha, helt rätt! Tack Dimitra :)

Fler tankar? Alla åsikter är förstås välkomna!

• spikeygirl

Puttar upp en gammal tråd, självklart är amerikanska The Office bäst! Jag som inte ens gillar komediserier i vanliga fall är helt såld på amerikanska Office.

• aud

Jag tycker vanligen om brittisk humor, och gillar Extras, men The Office UK föll mig inte i smaken alls. Amerikanska, däremot, skrattar jag gott åt. Men jag gillar inte chefkaraktären i någon av versionerna (okay, Michael har jag utvecklat lite sympati för nu fyra säsonger senare men det krävdes mycket tålamod).

• skvimpen

Amerikanska gillar jag, den brittiska blir jag mest äcklad av men det är väl meningen

• NinaKristina

Har sett alla avsnitt av båda och tycker de har sin charm var för sig. Originalet är ju alltid originalet, men den amerikanska har tagit sig alltefter tiden gått. Kan inte bärga mig att se säsong 4. Hoppas nu bara det kommer en sån.

• aud

Det finns en fjärde säsong, eller ja. En fjärdedel av den. Resten är inte inspelat pga av strejken.

• fairyfloss

Den engelska får mig att vika mig dubbel av skratt, den amerikanska är inte alls rolig enligt mig. Men så såg jag den engelska först också!

Svar på tråden Vilken version är bäst, amerikanska eller engelska "The Office"?