• Anonym

Blivit illa behandlad på jobbet... vad ska jag göra??

Jag arbetar som förskollärare på en förskola med mindre barn.
    När jag började där så tog jag vid efter en mycket populär förskollärare som sökt och fått en ny tjänst.
    Jag har arbetat där i ett halvår nu och har alltid älskat mitt yrke och alltid blivit väl emottagen på andra förskolor.
    Jag har jobbat i 10 år och varit på 3 olika förskolor + praktik under utbildning osv

När jag började på denna förskolan så märkte jag att det var svårt att få kontakt med många föräldrar.
    De liksom slöt sig mot mig och valde andra fröknar fast jag stod i hallen och tog emot. Jag var som luft.

Nu har något mycket obehagligt hänt.
    En mamma har sagt till mina kollegor att jag har slagit hennes barn. Hon har också ringt min chef.
    Barnet är 1 år och pratar inte på förskolan ännu men mamman säger att han har pratat om det hemma.
    Hon har också sagt att hon har pratat med andra föräldrar som säger samma sak om mig!
    Mina kollegor och min chef tror inte på henne för hon har ställt till med olika scener och sagt märkliga saker tidigare.

Jag känner mig så ledsen.
    Jag har aldrig tagit hårt i ett barn ens!
    Jag har egna barn och känner mig nedvärderad som både mamma och förskollärare.

Jag vill inte gå till jobbet men tvingar mig till det.

Jag har bett mamman om ett samtal men hon vill inte träffa mig.

• Svar på tråden Blivit illa behandlad på jobbet... vad ska jag göra??
  • Tindrande

låter verkligen inte kul. Men skönt att du iaf har dina kollegor bakom dig.
    Har inga direkta råd, men skickar dig en varm kram och hoppas att det löser sig så bra som möjligt så att du snart kan gå till jobbet och må bra igen.

• FemaleX

Har barnet som är ett år berättat hemma att du slagit h*n???
    Ojoj.....mamman lever verkligen inte i denna verklighet.....jaja.... *skakar på huvet*

Be om att få prata med din chef och ring till facket och be om råd och stöd.