när mjölken rinner till
Det är snart 3 dygn sen vi fick vår son, mjöken rinner till ordentligt,spänner och ha fått lite knutar i dom, vad ska jag göra, köpa amningspump eller vad har ni gjort
Det är snart 3 dygn sen vi fick vår son, mjöken rinner till ordentligt,spänner och ha fått lite knutar i dom, vad ska jag göra, köpa amningspump eller vad har ni gjort
Låt bäbben äta precis så ofta och mycket han vill. När mjölken precis rann till för mig pumpade jag ur också för det var helt ohyggligt med mjölk och jag var rädd att få mjölkstockning. Se bara till så du har mjölk när bäbben ska äta också. Det brukar ju stabilisera sig i mängd efter att det runnit till - fortsätt inte pumpa så mycket då om du inte behöver, då får du nog för mycket mjölk... Lycka till!!
Till mig sa de på förlossningen att man inte skulle pumpa i början för svullnaden lägger sig efter några dagar o knutorna beror på att mjölken rinner till o inte att det e stockning. Sen så kommer brösten "lära" sig hur mycket din bedis äter o då blir det inte så spänt. Om du i så fall pumpar tror ju brösten att din bebis äter jättemycket o producerar mera mjölk. Då kan det bli stockning tex...
Men jag vet att det var fruktansvärt jobbigt när mjölken rann till...usch! Gjorde ont o var så spända..men på mig var det bättre dagen efter.
Lycka till!!