• chirren

Östra och mölndals sjukhus?

Eller andra sjukhus i göteborg, är det patienthotell eller bb-avd?

• Svar på tråden Östra och mölndals sjukhus?
  • Moomin

Det finns bara Östra och Mölndal som har förlossning i Göteborg. De har inte patienthotell utan BB-avdelningar. På Mölndal tror jag iofs att de har en BB-light avd. för friska omföderskor som är obemannad nattetid.

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • chirren

Tänkte på sjukhusen omkring göteborg, borås t ex.
    Är det sovsalar på bb på mölndal och östra?

• annagumman

vi bor ju i kungälv å för oss tar de väl ca 30 minuter omd e är hård trafik till mölndal och östra... så därför ska vi välja näl i trollhättan.. de tar 40 minuter för oss.. men har hört så himla mycket gott om dom!
    mer plats där å inte lika stressigt m.m.

• HannaElectra

det tror jag ni också gör helt rätt i!
    Min vännina födde på näl för 2 månders sedan (bor i gbg) och hon var sååå nöjd!!
    Hon och hennes kille fick stanna 5 dagar.
    Det får man inte på östra elr mölndal

• Plottis

Trots att vi bodde 5 min från Östra med första barnet åkte vi till Borås efter att ha kollat upp Östra och Mölndal. Det har vi inte ångrat Vi stannade 5 dgr och åkte hem för att VI ville hem då. Sen har jag fött två barn till där och varit lika nöjd alla ggr. Blir Borås nästa gång med.

Triss i tjejer juli-02, feb-04, juli-06 och bf 27/5-08
  • Längtandsfull

Vi kommer troligtvis att välja mölndal... Har hört massor av bra saker därifrån... skall på besök dit nästa vecka... Både jag och sambon föddes där..

Näl har jag nästan bara hört dåligt ifrån....

Vi bor i stenungsund så det är lika långt till alla ställen...

• Plottis

Just det ja, du frågade om sovrummen. Sambon stannade mig med med första barnet, då hade vi ju eget rum. Med tvåan delade jag rum med en annan mamma en natt, med trean fick jag eget rum.

Triss i tjejer juli-02, feb-04, juli-06 och bf 27/5-08
  • annagumman

längtansfull - va har du hört för dåligt om näl? kul å veta efterosm jag bara hört så bra saker..

• HannaElectra

jag är oxå nyfiken på de!!

• gbgmamma69

hejsan! Här har du en mamma som fött tre barn i göteborg=)
    Bodde på östras bb så sent som för ett år sedan....Låg inne rätt länge då våra minstingar föddes prematurt.

Lite nyfiken, vart i göteborg ligger torvalla? Aldrig hört om orten trots att jag bott här hela mitt liv!

Vet att det finns ett "patienthotell" som heter ronald som hör till östra, men där får man bara bo om amn kommer utanför göteborgs kommun, samt om man har ett sjukt barn....vet några som låg inne samtidigt som oss på neo som bodde där då dom kom från norrland med ett sjukt barn.

Lycka till med förlossningen. det blir nog bra oavsett bb=)

/ 4 barnsmamman

• Moomin

Ronald McDonald hus tillhör Drottnings Silvias barnsjukhus och har inget med Kvinnokliniken att göra. Det är till för familjer som har svårt sjuka barn som ligger inne länge vid svåra sjukdomstillstånd.

När det gäller BB så har jag hört jättemycket gott om Varberg. Många göteborgsmammor åker dit för att föda. De har tydligen lite mer hemlik miljö och inte så sjukhusaktigt som Östra där jag födde.

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • chirren
    gbgmamma69 skrev 2008-01-09 23:37:49 följande:
    hejsan! Här har du en mamma som fött tre barn i göteborg=)Bodde på östras bb så sent som för ett år sedan....Låg inne rätt länge då våra minstingar föddes prematurt.Lite nyfiken, vart i göteborg ligger torvalla? Aldrig hört om orten trots att jag bott här hela mitt liv!Vet att det finns ett "patienthotell" som heter ronald som hör till östra, men där får man bara bo om amn kommer utanför göteborgs kommun, samt om man har ett sjukt barn....vet några som låg inne samtidigt som oss på neo som bodde där då dom kom från norrland med ett sjukt barn.Lycka till med förlossningen. det blir nog bra oavsett bb=)/ 4 barnsmamman
     Torvalla ligger i norrland så jag föder här, har en syster vars tid går ut idag å hon bor i Askim å bad mig snoka lite i hur det såg ut gällande bb osv, vi har bara ett sjukhus att välja på tack och lov å här får man stanna på bb så många dagar man behöver å det är inga sovsalar så vi har tur  =) Nu har jag lite mer kött på benen så jag ska vidarebefodra informationen till syrran min.
Svar på tråden Östra och mölndals sjukhus?