• Anonym (Elin)

Skillnad på stesolid och sobril?

Va akut hos läakre idag på min öppenpsykmottagning. Äter fluoxetin o atarax + propavan till kvällen.
    Och så har jag haft stesolid vid behov, men den har inte fungerat.

Fick fylla i ett nytt BDI formulär och hade 45 poäng på det jämfört med 39 förra gången (ihöstas)

Han skrev ut oxascand åt mig, på apoteket fick jag sobril.
    Men är det ngn skillnad på dem o stesolid. Hon sa att de var starkare.
    Är det nån som vet om de är det?
    Ska ta en varje kväll o ev 1 på morgonen också om jag måste.
    Kommer jag kunna fungera, tex köra bil?

• Svar på tråden Skillnad på stesolid och sobril?
  • Anonym (Olika)

Det beror ju på... Du har kanske en annan vana av de typen av medicin i kroppen och tolererar mer. Jag stod på 2x3 lergigan (alltså 2 stycken 3 gånger om dagen) och jag åt bara en endaste  och sov hela dagarna. Jag blev totalt utslagen och orkade ingenting! Attarax tålde jag inte heller, jag blev helt neddrogad. Fick dem mot klåda... Så jag har ingen som helst tolerans i min kropp för tabletter av något slag.

Sen finns det ju de som lätt kan knapra alla sorts piller utan att det påverkar dem. Vilket som är bäst vet jag inte, men det känns ju lite läskigt att man kan äta så mycket starka medel och inte märka det ens...

• Anonym (Elin)

Jag känner likadant. Jag som inte ens druckit en droppe alkohol i mitt liv, verkar tåla hur mkt medicin som helst. Inget kul, vill ju inte ta starka atbletter, men insett att jag måste för att orka...

Önskar att det räckte med ataraxen, men den är som ett sockerpiller för mig...

• Anonym (Olika)
    Anonym (Elin) skrev 2008-01-09 16:55:18 följande:
    Jag känner likadant. Jag som inte ens druckit en droppe alkohol i mitt liv, verkar tåla hur mkt medicin som helst. Inget kul, vill ju inte ta starka atbletter, men insett att jag måste för att orka...Önskar att det räckte med ataraxen, men den är som ett sockerpiller för mig...
    USch, då! Det låter inte roligt... Hoppas du hittar någon tablett som passar dig, men som inte avskärmar dig från verkligheten!
  • jeanettte

om jag inte har fel så är väl stesolid mer muskelavslappnande och sobril sömntablett?

kanske funkar som lugnande bägge två dock

• Gran

Stesolid får jag mot ångest. 10 mg 3 ggr/dag

Svar på tråden Skillnad på stesolid och sobril?