• Anonym

Receptfri medicin mot panikångest

Finns det?
    Har, för en och en halv vecka sedan, avslutat en behandling med fluoxetin. Efter detta har jag fått PÅ, vilket jag aldrig haft innan!
    jag hoppas ju givetvis att det går över av sig självt, att det är en efterbiverkning, men om det inte skulle göra det. finns det några bra, lugnande mediciner? vad tror ni om receptfria? Oxascand har jag fått, men det tar ju så lång tid innan den börjar verka och den hjälper bara för att jag somnar.
    Vad tror ni om Atarax? Inte receptfri, men ändå.

• Svar på tråden Receptfri medicin mot panikångest
  • susye

finns inga receptfria
    vore jag du skulle jag be läkaren om nåt ttills du mår bätte efter utsättningen av antidepp
    atarax hjälper inte alls på mig

• Anonym (jag)

det finns inga receptfria.. atarax är ju också på recept och dom är enligt mig jätte dåliga, kändes som ett skämt när läkaren ordinerade den åt mig från början. tycker att du ska tala med din läkare så att du får något mot din PÅ.

• Anonym (Naturläkem)

Om du är "villig" att prova naturläkemedel, finns ju Neurol samt Valeriana. Både på Apoteket och i vissa mataffärer.

• Anonym (Naturläkem)

Alltså, dessa mediciner är ju inte specifikt mot PÅ, men hjälper mot oro...

• Anonym

Tråkigt att ni har så negativa erfarenheter av Atarax, men tack för att ni delar med er av dem.

Jag har nog inte så stark PÅ som jag läst att andra har, men den är fruktansvärt jobbig! Är oerhört känslig, så det kan ju bero på det med. Tycker det är otäckt.

Jag får se vad psykologen säger då. Helst av alla vill jag inte ha så starka, det var därför jag funderade på receptfri, men om de inte är mot PÅ kanske de inte hjälper.

Hoppas ju såklart att jag inte får skiten mer överhuvudtaget, men vill ha lugnande för säkerhets skull!

Tack för alla svar!

• Anonym (vinter)

Atarax funkade på mig.. Men så funkar alla typer av medicin på mig som inte funkar på andra..

Jag fick sova ut när jag tog dom.
    lycka till. kram

• Anonym

Anonym (vinter) skrev 2008-01-09 22:26:19 följande:

Atarax funkade på mig.. Men så funkar alla typer av medicin på mig som inte funkar på andra.. Jag fick sova ut när jag tog dom. lycka till. kram
    Aha, vad bra

Fungerade den för att du somnade eller fungerade den utan att du behövde sova? Även om det såklart var bra för dig att kunna sova sedan.

Tack!

Kram
  • Anonym (vinter)

jag tror det var att jag kom till ro..
    Ska nog ta en ikväll så jag kan sova bra.

• Anonym

Anonym (vinter) skrev 2008-01-09 22:37:39 följande:

jag tror det var att jag kom till ro.. Ska nog ta en ikväll så jag kan sova bra.
    Låter bra!

Jag ska antagligen få Atarax, får se hur dne biter på mig.

Psykologen sa att många ser det som sockerpiller, så hon är medveten om det. Hon sa även att det har hjälpt en del av hennes patienter, så nu får vi bara se hur den biter på mig.
Svar på tråden Receptfri medicin mot panikångest