Stor mage efter graviditet men smal i övrigt, fler som jag? Vad göra?
Nu är sonen 8 månader och vill nu verkligen gå ner dessa kilon som parkerat sig just på magen och midjan. Har just slutat amma (4 dagar sen) och har väl en förhoppning att det ska bli bättre nu. Man har ju hört att vissa som ammar inte blir av med fettet eftersom kroppen lagrar. Men hur man nu själv är får man väl se...
Har även tidigare haft magen som problemområde (men tyckt att det varit ok ändå, kanske inte plattaste magen men inget jag strävat efter) - men nu känns magen mycket mer utspänd än tidigare. Och på det fett. Har flera ggr kollat om jag har delade magmuskler men hur jag än känner så tror jag inte att jag har det. Känns mer som riktigt slappa magmuskler, om jag inte håller in magen, och istället "släpper ut" så skulle jag mycket väl kunna vara gravid i 5 månaden igen. Inte kul! Tränar också och har gjort så sedan sonen föddes, både kondition och styrka. Kom igång med pilates i nov/dec men har väl nu vilat lite sen jul.
Hm, ja vad vill jag med detta? Vill väl se om det finns fler som jag. Alla andra verkar antingen tillhöra de som går ner allt direkt när de ammar, eller de lite mer mulliga/kurviga tjejerna som har lite hull på höfter och lår. Alltså sundare fett än mitt!
Vi kanske kan peppa varandra och se om det finns något vi kan göra??