• Jesslan

Roliga bus

Jag behöver lite hjälp.
    Ska busa med grannarna...
    Dom satte tex ett älghorn i grillen på min sambos bil så det satt där när han kom ut en morron.

Vi vill göra nåt mot dom och alla förslag mottages givetvis inte elaka saker men lite småroliga.

• Svar på tråden Roliga bus
  • Lilla flickan

Det roligaste man kan gör för att busa med sina grannar är att ringa med dålt nummer. Man berättar att man är ifrån en bilfirma i t.ex. Dalarna (eller ett ställe långt bort) och att dom måste komma och hämta sin bil. Om dom säger att den inte är deras så förklara lite iriterad att om dom inte hämtar den nu så kan dom bli av med bilen. Säger dom fortfarande emot så läs upp regristeringsnummret och beskriv bilen.

Skämtet går ut på att få grannarna att gå ut och kolla om deras bil verkligen står där. Beskriv att det sitter en lapp på kofångaren. Du har då sättit en lapp där innan där det står Familjen ??? (vad din familj nu heter)bilservis!!!

Ha det så roligt!

• loverules

Min pappa och deras grannar brukar skämta med varandra.
    En gång när grannen var på semester och pappa visste att dom skulle komma hem samma dag så tillverkade som en skylt där det stog "Nilssons camping 300 m",satte upp den 300 m från infarten till deras hus.
    Gjorde en skylt till som satt 100m från huset
    Nilssons camping 100m
    Fullt!

Sen drog pappa upp sin husvagn,husbil och två tält och satte upp på deras tomt.

Grannarnas min när dom svängde in på gården var rätt obetalbar:D

• jannajamtland

Kommer ihåg när min mamma fyllde 30, då hade hennes kurskamrater annonserat i tidningen att vi sålde ett rosa piano.
    Det ringde MYCKET folk som var intresserade av pianot.
    Mamsen tyckte det var skoj, men ett sånt "ring in" skämt fungerar nog inte på alla

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • RakPedagog

När jag var 15-16 köpte jag en multifjärr så jag och kompisar kunde stå utanför hos folk och byta kanal på TV:n.

Svar på tråden Roliga bus