Vad göra med min 2 1/2 åring som vägrar lyssna
Vet inte riktigt vilken kategori jag ska sätta detta under...
Men i alla fall, min son på snart 2 1/2 år har ett helt gräsligt humör.
Det som vållar mest problem just nu är att han lyssnar inte ett skit på vad man säger, han slåss och gärna mot ansiktet. Hur många gånger man än försöker säga till honom så kan man helt plötsligt få sig en smocka. Det är inte bara vi föräldrar som får ta emot.
Han är väldigt livlig av sig och är sällan still. Tar man fast honom vägrar han ögonkontakt så att man lixom ser att något av det man säger går in.
Vi har en katt, och han har alltid varit snäll mot djur men nu ger han sig på henne.
Han jagar runt henne, bonkar grejjer mot henne, drar henne i svansen...you name it.
Det som är så frustrerande är att INGENTING fastnar, så fort jag sagt åt honom på skarpen så händer samma sak igen. Det blir som en ond cirkel.
Har prövat att han får gå och sätta sig i ett annat rum vilket resulterar i tårar och gallskrik plus att han dunkar huvudet i golvet.
Jag vet snart inte hur jag ska hantera det här, det tär på mitt humör och det är pinsamt när han helt plötsligt kan vifta till med handen så farmor får en pangare i ansiktet.
Ibland börjar jag undra om det är någonting fel på honom? Har andra dessa problem, är det en fas han går igenom?