• CariN88

Tatuering

Hej..
    Jag heter Carin och har Endometrios!
    Jag tänkte göra en tatuering men en blomma som ska
    symbolisera min sjukdom.. Jag tänkte ha med ett citat eller ett ordspråk eller bara någon liten text som ska hjälpa mig i svåra situationer och att inte ge upp hopet.
    Nu undrar jag om någon vet vad jag kan skriva för något?

Mvh carin

• Svar på tråden Tatuering
  • Drömmerdrömmar

Jag har ett förslag! Jag har mild endometrios men fruktansvärt svååååra smärtor pga det.. och det är som en endometriosbok jag har heter: "Du är inte ensam"
    tycker det är väldigt fint.. även om det inte hjälper så mycket att tänka på att andra också har endometrios (för det finns ju såå olika grader av endometrios)

annars kan man väl skriva "Don't give up!"

eller "You're strong!"

:)

• Bel

Carpe Diem=Fånga dagen tycker jag är ett väldigt fint ordspråk som kan symbolisera väldigt mycket!

Jag tycker också väldigt mycket om Veni Vidi Vici (stavning?)=
    jag kom, jag såg, jag segrade. Lite långt kanske?

Googla på isländska, fornnordiska eller tillochmed latinska ord, meningar och ordspråk. Det finns väldigt mycket fint att läsa!

Lycka till!

• CariN88

Tack för alla dom bra svaren!
    Nu har jag lite att tänka på:D

Kram från carin

• Emmett

jag är inne på samma sak, men att ha styrkan när det gäller allt, när det verkligen gäller. Funderar på Styrka på spanska, Fuerza.

• Lolilla

Det har ju ganska nyligen startats något som heter Endometriosdagen. Vet inte när det är eller om de har någon symbol liknande bröstcancer/hjärt och lung sjuka m.m.
    Kanske värt att kolla upp? Blev nyfiken själv nu, ska googla på det

Svar på tråden Tatuering