• Glass

Är det fler som vill gå ner i vikt och väga sig varje dag?

Jag vill gå ner tio kilo!
    Jag vill väga mig varje dag!
    Jag vill gå ner genom träning och bra mat, inte genom någon diet.

Är det fler som vill vara med och göra detta med mig?

Vi kan skriva en lista där vi skriver dagsresultat och kanske totalt resultat. Vi kan prata om hur duktiga vi varit då vi tränat och hur bra vi har ätit! Vi kan peppa varandra då vi lyckas, för vi kommer ju att lyckas!

Jag har ingen sidfot...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 17:15:27:
    Vi som väger oss varje dag- recepttråd!
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m28730380.html
  • Svar på tråden Är det fler som vill gå ner i vikt och väga sig varje dag?
  • Sofis

Här är en som har som ska gå ner 20kg (till att börja med )! Jag hänger gärna på!

• Glass
    Sofis skrev 2008-01-09 21:11:16 följande:
    Här är en som har som ska gå ner 20kg (till att börja med )! Jag hänger gärna på!
    Skoj! Jag vill egentligen ner 15 kilo totalt, men jag har som mål 10 och så får jag se hur det blir sen
    Jag har ingen sidfot...
  • Miss Mumin

Jag är på! Så länge jag slipper skriva min vikt på en viktlista, skriver gärna hur mtk jag går ner osv =)

• Sofis

Bumbi bönan skrev 2008-01-09 21:13:44 följande:

Jag är på! Så länge jag slipper skriva min vikt på en viktlista, skriver gärna hur mtk jag går ner osv =)
    Jag vill helst inte heller skriva min vikt, så det tycker jag är helt ok
  • Glass
    Bumbi bönan skrev 2008-01-09 21:13:44 följande:
    Javisst det är okej såklart! Det är nedgången som är intressant och rolig att följa!

Jag kan inte hålla mig till att väga mig en gång i veckan, jag vill ha koll hela tiden!

Glöm inte att mäta er också, det brukar vara uppmuntrande då vågen står still!
    Jag har ingen sidfot...
  • Sofis

Jag hade tänkt gå ner mina 20 kg innan sommaren, vad har ni andra för tidsplan?

• Miss Mumin

ska vi börja idag eller imorgon?

• Glass
    Sofis skrev 2008-01-09 21:14:53 följande:
    Bumbi bönan skrev 2008-01-09 21:13:44 följande: Jag vill helst inte heller skriva min vikt, så det tycker jag är helt ok
    Jag vill skriva min vikt!

Men inte förrän den börjar på en femma...
    Jag har ingen sidfot...
  • Sofis
    Glass skrev 2008-01-09 21:15:12 följande:
    Javisst det är okej såklart! Det är nedgången som är intressant och rolig att följa!Jag kan inte hålla mig till att väga mig en gång i veckan, jag vill ha koll hela tiden! Glöm inte att mäta er också, det brukar vara uppmuntrande då vågen står still!
    Nej jag brukar alltid väga mig varje dag, för då märker man ganska snabbt om jag gjorde något tokigt dagen innan. Som i förrgår tex, då åt jag för mycket frukt, så jag hade gått upp några hg igår morse...
  • helena20

Hakar gärna på jag med.. Fixar inte att bara väga mig en gång i veckan, det blir varje dag. Målet är att ner 12 kg, hållt på ett litet tag så redan gått ner 5-6 kg men nystart igen då jag halkat efter lite med motionen osv pga lång förkylning, magsjuka mm.

Har häst så mkt motion där med både ridning o allt runt omkring, sedan går jag 1-2 timmar varje dag, försöker äta nyttigt samt att inte äta efter kl sju på kvällarna.

Svar på tråden Är det fler som vill gå ner i vikt och väga sig varje dag?