• meic

köttfärsen luktar smör

varför gör den det? Usch... den smakar bra, men den luktar precis som smält smör. typ popcorn.... luktar fruktansvärt.

åt den häromdagen och blev inte dåliga, peppar peppar...

• Svar på tråden köttfärsen luktar smör
  • meic

lagade biffar nu, tog en tugga och kunde inte äta mer. det måste vara nått knep med den... ska be killen smaka sen!

• Oktober Längtan

Nej, när den luktar så är den dålig! Ät den inte.

• Kryddburken

Just nörfärs luktar mycket smör när man steker på den, mindre lukt av fläskfärs o blandfärs. Men just nötfärs luktar smör!

• Graboid

Håller med Oktober Längtan, den har blivit dålig! Jag skulle inte äta den.

• meic

det är blandfärs, köte den i förrgår och stoppade direkt i frysen. den luktar inte surt eller så, men, nej det gick inte att äta... attans, hade köpt ett två kg:s paket!

• numberone

Jätte knepigt.... om den inte luktade när du köpte den och frös in direkt så borde den vara helt ok.... nåja luktar den illa så är den dålig.... lukt och smak är a och o

• meic

den luktade likadant när jag köpte den och packade om den. men trodde inte den var dålig utan bara luktade konstigt... trodde den skulle stinka surt om den var dålig. Åt ju den häromdagen utan att bli dålig, tack o lov, men det var ju inte gott (bet ihop för att inte göra killen ledsen men idag när det bara var jag hemma så var det bara att spotta ut!

• numberone
    meic skrev 2008-01-09 22:20:52 följande:
    den luktade likadant när jag köpte den och packade om den. men trodde inte den var dålig utan bara luktade konstigt... trodde den skulle stinka surt om den var dålig. Åt ju den häromdagen utan att bli dålig, tack o lov, men det var ju inte gott (bet ihop för att inte göra killen ledsen men idag när det bara var jag hemma så var det bara att spotta ut!
    Då måste den varit dålig redan från början.... tur att ni inte blev sjuka...
  • meic

ja det var tur! den åker ut... får nog smygslänga den, killen är sån som "om man bara steker vad sjuttom som helst tillräckligt länge så går det att äta..."

• numberone
    meic skrev 2008-01-09 22:30:06 följande:
    ja det var tur! den åker ut... får nog smygslänga den, killen är sån som "om man bara steker vad sjuttom som helst tillräckligt länge så går det att äta..."
    Karlar....
  • Lene1

Fast om den är dålig så lovar jag att den luktar allt annant än smör...

• meic

Den är slängd i alla fall, inte ens killen kunde smaka efter att ha luktat så nu är jag ganska övertygad...

Svar på tråden köttfärsen luktar smör