• Fiaflopp

Ni som ruvat MÅNGA ggr och sen fårr ett PLUS,se hit snälla...

Jag lägger tråden här även om jag tyvärr inte är gravid ännu,hoppas det är ok för jag har en fråga till er som faktiskt lyckats efter många försök.

Jag undrar vilket försök ni lyckades på och VAD ni ändrade på eller gjorde annorlunda ( om ni nu gjorde något annorlunda vill säga)vid det flrsök ni blev gravida på?

Ska snart ruva för 10-e gången och vill se om jag kan tvinga läkaren att testa något annat än bara progesteron för att hjälpa embryot att fästa,det verkar vara det som är bekymret...

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Svar på tråden Ni som ruvat MÅNGA ggr och sen fårr ett PLUS,se hit snälla...
  • Fiaflopp

Så jag stavar i rubriken,sorry men ni vet nog vad det ska ståFundersam

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Pimpinellan

Har du frågat läkaren om det är okey att du äter selen under behandlingen? Jag vet några som fått flera m.f och sen ätit selen och då har det gått bra. Det är inget universalmedel naturligtvis,me det kan ju inte vara farligt att testa heller? Du har gått igenom mycket och det beundrar jag att du gjort med förståndet i behåll och sen vågar igen och igen.. Stort lycka til denna ruvning!

• anna7629

Jag har inte ruvat många gånger men nu inför sista försöket så gick jag på zonterapi. Hon sa då att jag var tvungen att äta bakterier så jag har ätit en halv dophilus om dagen sedan dess.
    Jag har hört att om man har för starkt immunförsvar så kan kroppen stöta bort och då ska tydligen bakterier hjälpa.
    Hade även en låsning långt ner i ryggen som gjorde att jag inte fick ordentlig blodcirkulation i livmodern.

Kanske låter helskumt och knäppt men jag lyckades den här gången. Äter fortfarande dophilus vågar inte sluta.

Hoppas att du lyckas denna gång !

// Anna

• Pimpinellan

dophilus STÄRKER immunförsvaret så det resonemanget håller inte. Det är sant att kroppen kan stöta bort ägget,men goda bakterier förhindrar inte ett starkt immunförsvar. Dock är det bra för kroppen i övrigt med de s.k goda bakterierna. Det är helt omöjligt för en zonterapeut att kolla cirkulationen i livmodern,det måste göras med specifika,ytterst känsliga instrument på sjukhuset. Roligt att du äntligen lyckats i alla fall ,men det bästa för t.s är nog ändå att prata med läkaren om han tycker det finns nåt ytterligare att göra och också om det är möjligt att testa leva sundare i största allmänhet och kanske ta fler vitaminer. DET kan aldrig skada om det inte är tillskott som gravida INTE ska ta.

• judo99

Jag har gjort 2 färskförsök som inte blev nåt.  FET nr1 ostimulerat - minus. FET nr 2 ostimulerat , denna gång fick jag trombyl. O jag är gravid. Jag tror att det har med trombylen att göra att jag blev gravid

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tvillingar i magen ♥¸.?°´¯) ♥
  • Maskrosen

Hej på dig!

Jag blev gravid på 8:e ruvningen (har ruvat på totalt 14 ägg) och är nu i vecka 16. Skillnaden gentemot andra försök var dels att jag åt trombyl för att öka blodcirkulationen i livmodern och därmed göra det lättare för embryot att fästa, dels att jag fick extra pregnyl under ruvartiden för att kroppen skulle ta upp progesteronet bättre.

Har fått tillbaka ägg med toppoäng flera gånger och ingen har kunnat förklara varför de inte fäst tidigare, men nu när vi gjorde detta stannade ett av dem kvar! Så jag är övertygad om att något av detta (eller båda) gjorde att miljön i livmodern blev lite bättre så att jag till sist lyckades bli gravid.

• anna7629

Jag har hört tvärt om när det gäller immunförsvar och dophilus. Har en kompis som också ska äta bakterier och det är pga att kroppen inte ska stöta bort ägget. Hon har fått order från läkare.
    Vet inte riktigt vad jag ska tro.

Om du sitter fast långt ner i ryggen så blir blodcirkulation i undre delen på kroppen inte som den ska. Hon såg att jag hade sämre cirkulation på höger sida och det var där jag hade pirr i benen. Har även alltid fått sämre antal ägg där. Var och knäckte loss innan jag började behandlingen och fick topp ägg på båda sidorna den här gången. Vet inte vad jag ska tro men hur som helst så tror jag att det hjälpte.

Kan ju vara värt att prova zonterapi.

• Pimpinellan

Goda bakerier SKA ju vara bra för immunförsvaret så jag fattar inte logiken måste jag säga... kanske det är just dophilus som innehåller nåt speciellt,inte vet jag. Nyttig fil äter jag redan så! Trombyl skrivs även ut till de med upprepade m.f så det tror jag fullt och fast på,men kanske t.s redan provat även det? I övrigt är det nog inte mycket man kan göra själv. Ivf är som att spela på lotto och jag ska själv snart göra mitt första försök. Tror dock att sunt leverne (även långt tillbaks i tiden),tillskott av vitaminer och dylikt som gravida -får- äta och sen allt vad läkarna kan erbjuda förstås ökar chanserna,men man har ju aldrig några garantier. Alternativ "vård" är dock nåt jag aldrig för egen del skulle prova på. Jag tillhör de som litar mer på vetenskap än "new age flum",men vi lever i ett fritt land och vill man prova så gör det då,men var beredd på motsatta konekvenser än de ni vill uppnå också...

• challis77

Jag blev gravid på mitt 5:e ivf, den här gånger långtidsodlade jag, fick tillbaka 2 embryon och fick trombyl. Ett embryo fäste, och nu är jag i v. 11. Jag tror att trombylen gjorde sitt! Lycka till!

Äntligen gravid!
  • Bling1975

Challis77 - jag blir så glad av ditt inlägg och hoppas på din tur nu när jag ska göra mitt femte försök och för första gången få två tillbaka (långtidsodlade) och trombyl Grattis!

Stitch längtar efter Lilo 5.0
Svar på tråden Ni som ruvat MÅNGA ggr och sen fårr ett PLUS,se hit snälla...