• clementin

Är det ngn idé att åka till fjällen med en 1 åring och en 3 åring?

Är det ngn som har erfarenhet av att åka till fjällen med två barn på 1 och 3 år? Finns det ngt man kan göra förutom skidåkning så det är värt att resa. Vi funderar på Sälen el. Lofsdalen.

• Svar på tråden Är det ngn idé att åka till fjällen med en 1 åring och en 3 åring?
  • Ensan

Håller ett öga på den här tråden!! Vi åker till Lindvallen i påsk med två småkillar på 1,5 och 2 år!

Jag är själv inte så intresserad av skidåkning, så jag hade tänkt mig en hel del pulka-åkning och så vet jag att de har en inomhusbassäng... Men vill gärna ha fler tips!!

• bambigirl

För barnen är det väl roligt att bygga snögubbar och åka pulka? Att däremot åka till fjällen bara för så små barns skull tror jag inte behövs. DÄremot finns det ju en massa kul man kan göra om man åker, men man ska nog åka för att man själv vill.

• Redbit

Vi kommer att ta vår då 1-åriga dotter till fjällen i vår, eftersom vi har en stuga där. Vi är inga utförsåkarfantaster, utan gör hellre utflykter med skidor eller skoter, t ex för att fiska i någon fjällsjö.

Blir nog mycket pulkaåkning, snögubbebyggande, tittande på tåg (stugan ligger vid malmbanan) och sådant. Ska bli jättekul!

• Cocarola

I Sälen så tycker jag att Hundfjället var bästa alternativet för små barn. Legotält och lekplats ute, lekrum inne, bassäng. Praktiskt lägenhetsboende. Värmestuga längst ner i backen, med en liten lekplats inomhus. Skotertur till toppstugan för att äta fondue, hundspann. Skidskola för 3-åringen, och en sväng i "trollskogen" tillsammans med mamma eller pappa på skidor! Längskidspår finns också, om man vill ta med barnen i pulka eller på ryggen. Kommer ej ihåg om de hade barnens after ski där, annars kan man åka en eftermiddag till ett hotell där det finns och jazza loss lite.

Vet ej var ni bor, men hos oss är det en skriande brist på snö, så bara det att få lite riktig vinter med snögubbar och pulka är värt mycket. Får ni lite sol också så blir det kalas!

Svar på tråden Är det ngn idé att åka till fjällen med en 1 åring och en 3 åring?