• Anonym (Liten)

Försats?

Det är så att jag känner mej säker på att jag inte är gravid, dock inte testat.
    Har dock fått svullen mage, illamående, ryggvärk och kissar ofta.
    Kanske sken gravid?

Men sen frågade alla mej hur jag kan vara så säker på att jag inte är gravid, jag svarade med att vi använder kondom.
    Följd frågan blev, om vi använder kondom under hela samlaget.
    Och nee de gör vi juh inte, vi håller på tills han börjar närma sej, sen kör vi med kondom.
    Då sa alla att de kan komma försats.

Men får alla försats?
    Hur stor del, hur vanligt är det?

• Svar på tråden Försats?
  • tamate

vanligheten vet jag inte men man ska ju kör amed kondom under heela akten för att vara säker. men jag har ävn hört att det bara är slem i försatsen och inga spermier mn för att vara hundra ska du kanske fråga gyn eller BM hur det ligger till. men ta gravtest för säkhets, jaghar varit skengravid några gånger men det känns ju skönt att vara säker =)

- det som inte dödar härdar!
  • Anonym (Liten)

tamate - hur vet man att man e skengravid?

• Kkarin

Innan killen får utlösning kan det komma några droppar som innehåller spermier.

• Anonym (Liten)

såg  nu att Olle Fråga Olle svarat ang att bli gravid av försats:

"Hej!
    Risken för att du skulle ha blivit gravid av de handlingar du beskriver måste man räkna som minimal om inte rent av otänkbar. Det krävs så vitt jag vet ca 60.000 spermier per milliliter vätska för att räcka till att göra kvinnan gravid. I den så kallade försatsen finns det en del spermier men inte i den omfattningen att det skulle räcka med lite försats på fingrarna som sedan förs in i slidan eller att han höll sin penis utan för din "mutta". Så om ni inte haft andra saker för er så kan du knappast vara gravid.
    Hälsningar!
    Olle"

• tamate
    Anonym (Liten) skrev 2008-01-10 02:55:03 följande:
    såg  nu att Olle Fråga Olle svarat ang att bli gravid av försats:"Hej!Risken för att du skulle ha blivit gravid av de handlingar du beskriver måste man räkna som minimal om inte rent av otänkbar. Det krävs så vitt jag vet ca 60.000 spermier per milliliter vätska för att räcka till att göra kvinnan gravid. I den så kallade försatsen finns det en del spermier men inte i den omfattningen att det skulle räcka med lite försats på fingrarna som sedan förs in i slidan eller att han höll sin penis utan för din "mutta". Så om ni inte haft andra saker för er så kan du knappast vara gravid.Hälsningar!Olle"

Ja men det är ju inte 0 % chans, det finns ju en litn risk det är ju det man ska tänka på och vill man under inga omständigheter bli gravid så är det ju dumt att chansa.

Ja hur man vet att man e sken gravid, jag kände mig om gravid svulllen i kropp och ont i brösten och lite små lynnig men efter ett tag kom mensen, så vem vet kan ju lika bra vara ett tidigt Missfall.

- det som inte dödar härdar!
  • 83Lovika

Testa så får du ju veta! och om du är gravid så har det ju kommit från försatsen då förmodligen. Man KAN bli gravid av det.
    Fråga Olle svaret verkar ju som om de kör med petting. Om försatsen kommer när killen är inne i dig så ökar säkert riskerna.
    "lite försats på fingrarna som sedan förs in i slidan eller att han höll sin penis utan för din "mutta".

Svar på tråden Försats?