• dandelion

tät i näsan??konstant??

jag är tät i näsan konstant..har till och med börjat snarka som en gris!!vill bli kvitt täppan..

nån som har några bra tipps??

taksam för svar..

• Svar på tråden tät i näsan??konstant??
  • eze4me

Har du provat nezeril? Jag vet att det är beroendeframkallande men det hjälper verkligen. Använder nezeril för barn, den är mildare för näsan.

• Plingplongflikka

Jag har vart täppt inäsan i ca två månader så länge som min graviditet pågått...
    Ytterst jobbigt...

• Jenny

Testa Renässans - det är en koksaltlösning som inte är beroendeframkallande som nässpray är. Det är en plåga att vara så beroende - lita på mig jag vet! Sov med en extra kudde kan vara ett tips annars om du har problem på nätterna.

• MarLe71

Fick täppa nästan direkt jag blev gravid och efter ett par månader stod jag inte ut längre utan fick kortison utskrivet och jag blev en ny människa!!
    Snarkar gör jag dock fortfarande enl sambon..

/V.36

• rödtopp

Jag är också tät i näsan speciellt nattetid
    På dagarna försöker jag undvika nässpray utan använder vanligt koksaltlösning men till natten tar jag Otrivin menthol och det funkar Om jag inte tar Otrivin till natten så vaknar jag efter c 1 timma med en tunga som en bäversvans.....eller så väcks jag av min snarkande sambo som har vaknat av att jag snarkar!!!!!!!!!!!!!

• dandelion

eze4me:jo jag har provat..men direkt efter som hära tio dagarna man får använda dom så har jag blivit tät igen..och man vill ju inte bli beroende heller..plus att jag har en väldigt känslig näsa så jag kan inte ha för mycket(oavsett om det är barn-nässpray) för då blöder jag näsblod..blöder bara jag snyter mig..
    tack för tipset.

• dandelion

rödtopp:är mentolen bättre än andra nässprayer??
    jo,min sambo blir tokig på mig..han är förbannat svårväkt men han vakanar utav att jag snaarkar..det är pinsamt..jag vaknar nästan själv utav att jag snarkar..det är ännu mer pinsamt..

Tack!

• dandelion

Jenny:jo,jag har provat..men det var ingen höjadare..funkade inte..tyvärr..annars hade det vart en bra lösning..
    jag har hört att det skall bli bättre om man höjde huvudändan när det är dax att sova..men efter alla dessa kuddar jag har pallat upp så har jag upptäkt att det ändå inte fungerar..

tack!

• Teskedsmamman

Jag pundar stenhårt på nässpray och har gjort det sedan jag var sjuk i slutet på mars... efter det verkar inte snuvan vilja ge sig och jag vet inte om det är gravtäppan som dragit igång, men nässpray kan jag inte leva utan...

• Dragonia

Nässpray är melodin på nätterna, på dagarna försöker jag kämpa - tycker att det har varit det värsta med att vara gravid!

• dandelion

nässprayen räddade mig under påsk faktiskt..men man vill ju inte använda för mycket..men på nätterna är det ett måste..sambon har till och med sovit på soffan i natt..börjar bli jobbigt..han har aldrig gjort det förr..så det är nog bra jobbigt att lyssna på..

• Ceca

Jag fick Rinexin utskrivet av gynläkaren för täppa (tablettform), eftersom nässpray kan vara beroendeframkallande. Funkar jättebra med Rinexin.

• Bergstrålen

Jag har använt nässköljare under min sista graviditet. Tidigare har jag missbrukat nässpray hejvilt. Jättesexigt att stå över diskhon och skölja ut snor morgon och kväll, men det hjälpte verkligen! Och så huvudet högt, och inte gråta liggandes...

Svar på tråden tät i näsan??konstant??