• Anonym

ska jag betala????

Jag är 20 år och har aldrig jobbat, får bara lägsta FP, Gick in på internetbanken och skulle se hur mycket pengar jag har på kontot, Sen så står det såhär

Total Inkomstränta och Tillgång 0,003 193,74Preliminär skatt 0,00Total Utgiftsränta och Kapitalskuld 0,000,00

Deklarationsuppgifter i kronor Kontrolluppgift lämnad till Skatteverket Skattepliktig inkomstränta0Inkomstränta0Preliminär skatt0Preliminär skatt0Behållning bankmedel3 193Total behållning0
  • Svar på tråden ska jag betala????
  • Pruttiluskan

Förstog mig inte på detta riktigt! ...Hoppas någon kan svara!

• marina81

Kan inte se vad det är du skulle betala?

• Anonym
    Pruttiluskan skrev 2008-01-10 04:04:05 följande:
    Förstog mig inte på detta riktigt! ...Hoppas någon kan svara!
    Tack, Det står att jag ska betala eller få fattar inte alls något.. Står 3193,74 kronor men vet inte alls vad dom menas..
  • Anonym

Vad menas med Tillgång/ kapitalskuld 3193,74 kronor

• illern i mitt liv

eeeeeeeeeeeee de fatta inte jag heller , ring internetbanken o fråga ts ..

• Pruttiluskan
    Anonym skrev 2008-01-10 04:06:49 följande:
    Tack, Det står att jag ska betala eller få fattar inte alls något.. Står 3193,74 kronor men vet inte alls vad dom menas..
    Då borde det väl vara saldot du har på ditt kort? Kolla upp det i någon automat om du har tillgång till det i mån! :)
  • Anonym

Nej jag har 1500 på kontot.. det står:

Behållning balnmedel  3193 kronor.. Hmm usch tänk om jag har skuld?? Men jag har aldrig köpt på avbetalning eller lånat pengar.. Jag har INGA skulder

Behållning bankmedel3 193

• Anonym
    Anonym skrev 2008-01-10 04:12:24 följande:
    Nej jag har 1500 på kontot.. det står:Behållning balnmedel  3193 kronor.. Hmm usch tänk om jag har skuld?? Men jag har aldrig köpt på avbetalning eller lånat pengar.. Jag har INGA skulderBehållning bankmedel3 193
    Menar Bankmedel.. Konstigt. Vad kan det vara, det står också: ÅRSBESKED 2007-12-31 Sparas till deklarationen!

Kan det vara så att jag får pengarna?

Men jag har juh inte jobbat, Får bara FP

• Pruttiluskan
    Anonym skrev 2008-01-10 04:12:24 följande:
    Nej jag har 1500 på kontot.. det står:Behållning balnmedel  3193 kronor.. Hmm usch tänk om jag har skuld?? Men jag har aldrig köpt på avbetalning eller lånat pengar.. Jag har INGA skulderBehållning bankmedel3 193
    Gå in på banken & fråga i mån ifall det hänt något!
    De har hänt att jag fått in en fin summa på mitt konto nån gång som igentligen var till någon annan...Ja tyckte jag kunde behålla de eftersom det inte var mitt fel att de satt in pengar på mitt konto!
    Jag fick sen en skuld som de drog tillbaka!
    Jag tog inte ut så mycket den gången som tur var! :)
  • Anonym

Ska ringa banken imorgon. Jag blev bara JÄTTE nyfiken och vill vetga nu Men tack i alla fall

• Pruttiluskan
    Anonym skrev 2008-01-10 04:26:59 följande:
    Ska ringa banken imorgon. Jag blev bara JÄTTE nyfiken och vill vetga nu Men tack i alla fall
    Berätta gärna hur det gick! :) Lycka till!
  • Anonym

Tack, det ska jag

Pruttiluskan skrev 2008-01-10 04:31:40 följande:
    Berätta gärna hur det gick! :) Lycka till!
  • sötäpplet

De kan ju ha gjort den här "körningen" för ett tag sedan, t.ex. innan årskiftet, och då visar det bara de pengarna du hade på kontot då.

I övrigt så ser jag inte att du ska betala något(ex. i skatt) eller har några skulder.

• Smurfmamman

Hej! Jobbar på bank så jag kan förklara för dig. Det du har fått är ett årsbesked som banken skickar ut till dig i januari varje år. Samtidigt rapporterar vi till Skattemyndigheten vad du har på dina konton och vad du har betalt/fått i ränta under året så att det kommer med i din deklaration. Vad jag förstår har du varken betalt eller fått någon ränta under året men per 2007-12-31 hade du 3 193,74 kronor på banken. Att du har 1 500 kr idag kan säkert stämma om du har tagit ut pengar/handlat på kortet sedan nyår.

• Anonym

Tack alla svaren, Jag har swedbank. och det som SMURFMAMMAN säger.. Ringde till banken och de sa samma sak.. Trodde jag skulle få pengarna

Svar på tråden ska jag betala????