• tidskriftssamlaren

Snygg vikvägg...var finner jag det, eller gör jag egen?

Behöver en vikvägg till vårt nya vardagsrum, den ska skymma vår fula, men nödvändiga och nyttiga crosstrainer i ett hörn. Vi har ingen annanstans att ha den. Så det får inte vara någon skir liten halvgenomskinlig vikvägg, utan en som gör att man slipper se åbäket.

Har ni vikvägg hemma? Har ni köpt den, i så fall var? Eller har ni gjort själva, i så fall hur?
    Har ni dessutom en bild så är det ju toppen!

• Svar på tråden Snygg vikvägg...var finner jag det, eller gör jag egen?
  • Krisselina

Jag har sett att det finns fina på mio möbler

Lita alltid på din intuition
  • Mamsis

Ikea har i rotting, Indiska har haft, Rusta har haft.. Allt beror på kostnaden.

Man kan också köpa 3 st gavlar från Ikea; deras Ivargavlar ant 30 el 50 cm breda beroende på hur bred vägg man behöver. Minst tre behöver man.
    Köp tyg att ha mellan, panelgardintyg är ju redan fållad och passar kanon til detta.

Köp kardborreband, självhäftande och klistra den mjuka delen på tyget och den vassa delen på gaveln, en uppe och en nere. Alt om man vill ha flera delar så fäster man även på mittstagen också.

Skruva ihop med gångjärn, 3 st på varje behövs.
    VET man att den kommer att stå "still" kan man även använda snyggt snöre/läderband och knyta ihop gavlarna på två, tre ställen.

Fråga om nåt är oklart, jag ger ganska luddiga förklaringar ibland.

• tidskriftssamlaren

Nej, Mamsis, det är inte oklart, snarare solklart! Jättebra beskrivet. Jag kanske återkommer till dig när det är dags, nu ska vi på semester och när vi kommer tillbaka är det flytt för fulla muggar.

När det lugnat sig och jag ska till med det här projektet...kanske ska göra en egen trots allt...då kan man ju välja tyg själv.
    Ivar-gavlar alltså. Låter inte dumt alls.

Tusen tack!!

• Mamsis

Så lite så! Ha så kul på semestern och lycka till med flytten!

Svar på tråden Snygg vikvägg...var finner jag det, eller gör jag egen?