• vänat

pippi tjöja??!!

Någon här som vet vart man j hittar möster til de så kalde piptröjan ävan kallad fiskartrjöna gotladstöja m.m

Skulle vilja få tag på ett stickmönster beskrivning i ullgarn eller bomullsgarn!

• Svar på tråden pippi tjöja??!!
  • stenfalk

I boken fiskartröjor av uve snidare finns ett mönster i vuxenstorlek har jag för mig.

Yll och tyll har mönster och garn. Den är stickad i ett ljuvligt ekologiskt bomullsgarn. Rekommenderas. Tror att de har en ullvariant också. www.yllotyll.com

Yllet, www.yllet.se har också garn och mönster.

• vänat

Ja nu var det ju för vuxen jag vill få tag på mönster men det fanns mest barn mönster här.

• MsBrown

Länken funkade tidigare idag, så det måste vara något fel på hemmets journals hemsida :( som det står på den sida man kommer till - kan jag tyvärr inte göra något åt :(.
    Det var en pippitröjamönster till en hund iaf.

Jag googlade på alla möjliga ord; pippitröja, gotlandströja, stickmönster, etc så det är nog bästa tipset att göra det, så hittar du säkert nåt bättre. Lycka till.

• vänat
    MsBrown skrev 2008-01-10 15:06:42 följande:
    Länken funkade tidigare idag, så det måste vara något fel på hemmets journals hemsida :( som det står på den sida man kommer till - kan jag tyvärr inte göra något åt :(.Det var en pippitröjamönster till en hund iaf.Jag googlade på alla möjliga ord; pippitröja, gotlandströja, stickmönster, etc så det är nog bästa tipset att göra det, så hittar du säkert nåt bättre. Lycka till.
    Ok tänkte bara tt du kanske hade råkat skriva fel men då blir det testa nån gång sen i gen då.
Svar på tråden pippi tjöja??!!