• signhild

Babyboom & nakna mammor?

Hur kommer det sig? Jag blir så upprörd! Det har varit babyboom i flera år och det verkar hålla i sig. Ändå säljer allt färre affärer kläder för gravida.
    I den mindre stad där jag bor finns bara en enda affär som säljer mammakläder. De har barnkläder, men i ett hörne finns en liten hängare med 2 sorters byxor, 2 sorters tunika, 1 modell klänning och 1 modell linne. Det är allt! I denna stad och i kringliggande samhällen råder brist på dagisplatser, överfullt på babyaktiviteter och svårt med plats och tid hos BM eftersom det är så många småbarnsföräldrar och gravida.
    Åkte till en stor stad flera mil bort. Där fanns Lindex, KappAhl, HM och en rad stora klädkedjor. Döm och min förvåning och stora besvikelse när det visade sig att inte en enda av dessa affärer hade mammakläder!!! Tydligen är det bara några få affärer som tar in mammakläder i sitt sortiment och i mitt område, 10 mils omkrets där jag bor, finns alltså bara denna enda, lilla butik med sina 2 par byxor att välja mellan.

Jag ville inte beställa på postorder. Jag vill känna på och prova kläderna innan jag köper dem.
    Varför inte köpa in mammakläder till butikerna när vi är mitt inne i en babyboom? Det borde ju sälja rätt bra?
    *grrrrrr*

• Svar på tråden Babyboom & nakna mammor?
  • Caela

Håller fullkomligt med dig!!.. man blir ju bara så trött...

• Suneboll

Fan va kasst, här i malmö har alla stor kedjor massor av mammakläder...tom vero moda, de har snyggast

• Viggo och pyrets mamma

Kanske läge för karriärbyte för TS och möjlighet att tjäna storkovan på blivande mammor som vill se snygga ut.....

Svar på tråden Babyboom & nakna mammor?