• EttNyttLiv08

Patienthotell Malmö / Lund

Med 6-7 veckor kvar till BF funderar jag just nu för fullt på om jag ska föda i Malmö där jag bor, eller någon annanstans. Skulle gärna vilja höra om det finns någon med erfarenhet/kunskap om Patienthotellet i Malmö resp. Lund.

Har hört att det tex finns fler platser i Lund o att i Malmö finns det risk att man inte får eget rum. Har också hört att pappan kan inte erbjudas lunch i Malmö, inte ens om han betalar. På patienthotellet i Lund har jag däremot själv ätit lunch som besökare vid något tillfälle.

Tacksam för alla tips o råd ni kan ge!

• Svar på tråden Patienthotell Malmö / Lund
  • Smy

Hej! Jag skulle föda i Malmö 2006 men just den dagen var det fullt och vi fick åka till Lund istället. Tyckte först att det var jättejobbigt för att jag inte hade varit på förlossningen i Lund och visste då inte så mycket om det. Nu i efterhand så är jag jättenöjd att det blev som det blev. Vi fick ett väldigt fint bemötande, fina fräscha lokaler, trevligt patienthotell med bra personal. God mat i matsalen och inga problem för pappan att få äta (mot betalning givetvis).

Nu när jag är gravid igen kommer jag nog att välja Lund igen, bor ca 30 min från Malmö, Lund och Ystad så vi kan ju välja vilken förlossning vi vill.

Svar på tråden Patienthotell Malmö / Lund