• Lillevida

Stort sugbehov!!

Hej..

Min dotter föddes på lucia, 5 veckor för tidigt. De har nu gått tre veckor.

Hon får ersättning, o har fått hela tiden. men emellan måltiderna ibland, så märks de att hon har ett fruktansvärt sugbehov. Hon suttar jätte starkt på nappen, o lixom "söker". Hon e så ivrig, så hon kan ha nappen i munnen, men söker ändå. Känns nästan, som att hon behöver en större napp.

Det kommer direkt efter hon har ätit, så de beror ju inte på att hon e hungrig. Tror jag inte iallafall. O de e som värst på natten, efter att hon har fått mat vid ett tiden.

Nåt tips nån, på vad jag kan göra??

• Svar på tråden Stort sugbehov!!
  • cloudberry79

Hon kanske är mer hungrig, annars kan du ju prova hålla nappen i munnen på henne ett tag. Lugnar hon ned sig och nöjer sig med nappen så är ju det frid och fröjd, men spottar hon ut den och fortsätter söka så är hon kanske mer hungrig? Vi brukar ge Vidar mat i sängen på natten för att han ska sova, kanske möjligt för er också?

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • The Bumblebee

Har inget direkt tips Men det finns många bebisar som aldrig gillar de här små napparna, utan vill ha den stora på en gång.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Lillevida

Jo, hon nöjer sig ju med nappen, men hon suttar så starkt lixom.. O de gör hon inte alltid.

• Misilo

Hej!
    Har en liten kille, 3 månader korrigerad som föddes i v. 27. Han har haft napp sedan han föddes och har också ett stort sugbehov. På Neo sa de att det är vanligt hos förtidigtfödda barn.

Zion har napp och numera även en snuttefilt som han grejar mycket med. Då är han nöjd, men han är också väldigt sällskapssjuk och det är tydligen också vanligt bland dessa små godingar.

Men det gör väl inget om din lilla tjej gillar nappen? Eller är du orolig att det är något annat? Så länge de kan suga när de ammar eller tar flaskan så gör det inget om de har napp. De glömmer inte sug- eller amningstekniken för att de har napp när de en gång har lärt sig den har jag hört.

Lycka till, Mimmi

Svar på tråden Stort sugbehov!!