• gizzla

första datorspel- lära sig använda mus och så?

vilket spel rekommenderar ni att introducera en 3,5åring i datorvärlden? Tänkte ngt spel där han lär sig använda musen kanske och bli van med använda daotorn...
    Helst ngt gratis onlinespel såklart :D

• Svar på tråden första datorspel- lära sig använda mus och så?
  • Rose83

Jag kör med Förskola Kalle Kunskap Klassiker 3-5år (PC-spel) och det är allt möjligt,alfabetet,siffror,former m.m Man styr allt med musen och dom vuxna kan använda tangentbordet om det är nån inställning som ska ändras (svårighetsgrad,små/stora bokstäver o.s.v)

• mirresmamma

Tipsar om bolibompas hemsida där man kan spela fem myror mm..
    annars är bamse pc-spelen bra tycker min 4 åring..

• Jumsan83

min son spelade bolibompa spelet villa helst inte att han skulle sitta vid datorn så mycket men eftersom dom får ha dator på dagis så har jag köpt byggare bob från 3 år till min son var rätt kul spel faktiskt då får han använda musen och tangentbordet.Och det var inte alls dyrt köpte det på kronhallen för en 79 kr tror jag det kostade är inte helt säker på priset

• loppa72

Vår treåring spelar mycket på SVT:s hemsida. Sätt er och klicka runt tillsammans eller gör det själv i förväg. Vissa spel är enklare att börja med.
    Bobthebuilder.com (byggare bob)
    Sveriges radios barnsajt www.sr.se

Köp spel (borde gå att få tag på begagnat)
    Kalle Kunskap: lekstugan och sedan förskolan
    Mamma mu och vinterlek
    Anki och Pytte (detta är verkligen bra att börja med)
    Myror i brallan har också något spel

• astalacasta

Dottern spelar också mest på svt.se och sr.se. Och så gillar hon bamse.net

SVT.se är hennes absoluta favorit Myror i brallan-spelen, men även Fem myror och Bolibompa går hem.

SR.se har de tydligt delat in spelen så man ser vilka som passar från 3 år. Många handlar om ljud och ger mycket övning med musen. Dottern gillar Huller om buller-spelen mest, men gillar flera av de andra också.

bamse.net gillar hela familjen Bubbel-spelet (vi vuxna ännu mer än dottern tror jag). Lite beroendeframkallande faktiskt.

• Smultronsmak

Min dotter har sina egna bookmarks med

www.disney.se
    www.spela.se
    www.barbie.se b la.. iaf de jag kommer ihåg nu.

Sen på någon sida tror det är bolibompa så har hon hittat spelet Gissa bajset. Vilket verkar hysteriskt roligt för hon skrattar högt!

• astalacasta
    Smultronsmak skrev 2008-01-11 14:25:29 följande:
    Sen på någon sida tror det är bolibompa så har hon hittat spelet Gissa bajset. Vilket verkar hysteriskt roligt för hon skrattar högt!
    Ja, det är ju ett av spelen på Myror i brallan på SVT.se. Dottern tycker också att det är tokroligt
  • gizzla

ja- jag fick tips om det av en vän igår... det ingår visst en speciel mus också till vissa av Dora spelen.... Kanske är bra..

Ulle75 skrev 2008-01-11 22:43:40 följande:
    Kan oxå lägga till Dora utforskaren till listan.
Svar på tråden första datorspel- lära sig använda mus och så?