• skånetös78

Ett mjukt rött vin?

Sitter här och är lite ledsen eftersom mitt absoluta favoritvin Delicato Merlot inte längre säljs på systemet..imorgon hade jag och sambon tänk dela en flaska och vi behöver nu något nytt vin som passar oss i smaken. Jag tycker absolut INTE om viner som är kärva och sträva utan vill ha ett mjukt,lent rött vin! Några tips?

**Bebisverkstaden är öppen igen**
  • Svar på tråden Ett mjukt rött vin?
  • Frezalo

Amarone-vinerna är helt ok. Dornfelder är också bra. Du får nog helt enkelt prova dig fram!

• sallybuse

Ja jag har ett tips på ett gott röd vin som heter Opal Spring.Fylligt och gott.Men vet ej om de finns i flaska köper de alltid i bag i box.Så prova du.

• mosterYster

Amaroneviner tillhör de kraftigaste viner som finns, därför tror jag att ni skulle sätta det i halsen ifall ni inte gillar kraftfulla viner.

Mitt tips är Lindeman Bin 40 Merlot

www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%2c+Mjuka+%26+B%u00e4riga%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3aMerlot%3aFyllighet%3aStr%u00e4vhet%3aFruktsyra%3a

• Forellen

Rekommenderar också något av Lindemans viner, de är mjuka i smaken.

• sallybuse

Kom på ett annat gott rött.Drosty hoff.Jätte gott de med.Vill gärna ha rött som smakar vin och inte blandsaft.

• skånetös78

Tack för alla svar, ska prova något av dem i helgen då jag åtminstone får dricka vin en månad till! :)

**Bebisverkstaden är öppen igen**
  • Humlehonan

Hej!

Jag skulle rekommendera dig antingen Chianti Ruffino, eller Dao Primavera, eller Domaine Lalalande.

Alla 3 är mjuka, och jag tycker om dom.

Du ska absolut inte köra med ett Amaronevin. Dom är fylliga och jag vet inte riktigt om du har lust att lägga ut minst 200 kr för en flaska vin om ni bara ska dricka vin utan mat. Ju fylligare vin, desto fylligare (smakrikare) mat "måste" man ha.

Lycka till!

//Jenny som jobbar på Systembolaget!

• Humlehonan

Hej!

Jag skulle rekommendera dig antingen Chianti Ruffino, eller Dao Primavera, eller Domaine Lalalande.

Alla 3 är mjuka, och jag tycker om dom.

Du ska absolut inte köra med ett Amaronevin. Dom är fylliga och jag vet inte riktigt om du har lust att lägga ut minst 200 kr för en flaska vin om ni bara ska dricka vin utan mat. Ju fylligare vin, desto fylligare (smakrikare) mat "måste" man ha.

Lycka till!

//Jenny som jobbar på Systembolaget!

• smurfliza

Skulle rekommendera domaine lalalande som hon ovan gjorde..Supergott lätt vin som smakar vin och inte saft..

//Lisa som osså jobbar på systembolaget =)

• Cecilia84

skulle verkligen rekomendera casillero del diablo carmenere som jag snubblade på i helgen som var och det var tur det för det var osm en orgie i munnen, hehe ursäkta ordvalet men väldigt gott.

• gozz

Los Monteros är ett supergott vin, lent i smaken o inte varken för sött eller surt :)

Välkommen
  • Janine2

Jag kan inget om rött vin - men fick smaka ett som jag verkligen tyckte om. Hette något med "african foot" eller liknande. Säkert (för dom som kan viner) jättemesigt, men GUDOMLIGT gott!!!!

Lycka till!

Älskade Toker!!
  • majjzzan

Jag tycker också om lätta röda viner. Jag brukar köpa JP Chenet, Castillo de Anna, Cillawarra eller Opal Springs. Alla med bra pris, under 200 kr för en bag in box.

Svar på tråden Ett mjukt rött vin?