kan man ha råa ägg i bröddegen?
Ja, som rubriken
Ja, som rubriken
man har ju det om man bakar bullar......vad skulle du annars haft? kokta ägg, eller inget alls? jag ve tinte om det blir gott med egg i bröd, men i kanelbullar är det iallafall gott!
i berlinerkransar har man kokta ägg, blant annat
nu vet jag inte om jag fattat frågan,men självklart kan man det...man har råa ägg när man bakar kakor tex...
Eller letar du efter recept på bröd med ägg i?
Jag visste inte att man hade ägg i bulldeg
Man häller alltså i ett ägg i degen och sedan gör man som vanligt, eller?
Hur många ägg kan man ha i då?
jo, du gräddar ju brödet i ugnen så jag tror nog att det går bra. Om man inte kan sätta råaägg i bröd och kakor så kan ju ingen gravid äta varken kakor eller vissa brödsorter. Om man inte kunde skulle de säkert berätta det på rådgivningen.
jag tror jag använder ett...jag glömte egg en gång...det blev inte en smidig deg, och den smakade skit!!! skal hitta receptet till dig(men det är kanelbullar)
Jag tänkte mest på om det smakar mycket ägg då eller om jäsningen blir konstig
jag har et recept på loff(vittbröd/franska) där står det at om man har i et till två ägg, så blir det judiska challah brödäpplekaka ska ha ägg, muffins ska ha egg, morotkaka, krydderkaka, formkaka(vet inte svenska namnet) inga av mina bröd recept skulle ha ägg.... skriver kanelbullreceptet nesta inlägg
150gr smör, 5 dl mjölk, 50 gr jäst, 1.5 dl socker, 0.5 tsk salt, 850 gram mjöl, 1 egg 2 tsk kardemumma.....gott!!!!!! men testa att göra bröd, så vi får veta!!
hehe, jag ska testa, jag lovar!
Håller på med storbak idag och jag testar allt som går att testa
hihi....gör som hon i brödfabrikreklamen. hon stoppade i blåbärssylt i degen när hon var liten, sen kom hon på att stoppa morot (riven) i degen....jag tycker om solrosfrön i degen.....