• TiraMaria Lucinda

förtidig födsel med alla dina barn?

har en liten undran... om du har fött för tidigt med ditt första barn, har ditt andra, tredje mm kommit tidigt det med? jag födde min dotter i v 34 (33+3) och har en känsla av att också denna lilla kan bli tidig..

• Svar på tråden förtidig födsel med alla dina barn?
  • ellenagnes

Jag har fått alla mina 3 lite för tidigt, men mina har gått till v 36 iallafall.

Tror du inte det beror på lite. Vad var det som gjorde så att din 1:a föddes så tidigt?

• TiraMaria Lucinda

de sa bara att hon var redo att födas... hon vägde 2510 och var 46,5 lång. så hon var stor för att vara 6 veckor tidig... vad var de som gjorde att dina föddes tidigt?

• ellenagnes

Jag tror att det varit mest stress. Har ett väldigt stressigt jobb. Occh mina har också varit klara innan födslen, så det har aldrig varir problem med andning och matning. men dom var små när dom föddes. 2810, 2210 och 2295.

Sedan med en skam i kroppen tyvärr också till och från rökare. men det trodde dom hade liten del i det hela.

• knäppisen

Jag har bara två, men de är båda födda förtidigt, v 33 o v 29 kom dom. Mina förlossingar har bara startat av sig själva, läkarna vet inte varför. Jag är bara en sån som inte kan gå tiden ut helt enkelt.

En gång är ingen gång sa läkarna till mej, men två gånger är en vana

• Perniilla

Tror ni att det är ärftligt att föda för tidigt? Jag har tre syskon och alla vi är förtidigt födda, jag är minst för tidig och är 12 dagar för tidig..så det är ju inte jätteförtidigt..men tror ni att det kan vara ärftligt?

• Malhin

mina 4 första barn e född tidiga.

första redan i v.18, andra i v.36, o tvillingarna i v.24.
    5:e barnet föddes i v.40 o 6:e i v.38

• knäppisen
    Perniilla skrev 2008-01-11 00:01:39 följande:
    Tror ni att det är ärftligt att föda för tidigt? Jag har tre syskon och alla vi är förtidigt födda, jag är minst för tidig och är 12 dagar för tidig..så det är ju inte jätteförtidigt..men tror ni att det kan vara ärftligt?
    Jag har hört att det kan vara ärftligt, ex så har min mamma, min moster och mina båda systrar alla gått över tiden med sina barn 1-2 veckor.
  • Fridax

1:an v 34+1 3270 g pojke
    2:an v 38+0 3820 g flicka
    3:an v 38+0 4630 g pojke

• happy2

Här e en som fått alla sina prematur,, Men de lyckades hålla sig med mycket jobb fram till v36 v36 och 34 

Sebastian kevin Alexander
  • TiraMaria Lucinda
    ellenagnes skrev 2008-01-10 18:43:56 följande:
    Jag tror att det varit mest stress. Har ett väldigt stressigt jobb. Occh mina har också varit klara innan födslen, så det har aldrig varir problem med andning och matning. men dom var små när dom föddes. 2810, 2210 och 2295. Sedan med en skam i kroppen tyvärr också till och från rökare. men det trodde dom hade liten del i det hela.
    okej, då var det med min dotter också.. fullt utvecklad och behövde ej hjälp med något som tur var.. 
    knäppisen skrev 2008-01-10 20:28:43 följande:
    Jag har bara två, men de är båda födda förtidigt, v 33 o v 29 kom dom. Mina förlossingar har bara startat av sig själva, läkarna vet inte varför. Jag är bara en sån som inte kan gå tiden ut helt enkelt.En gång är ingen gång sa läkarna till mej, men två gånger är en vana
    det va ungefär vad läkaren sa till mig med... att min kropp kände att hon var redo...
    Malhin skrev 2008-01-11 00:06:22 följande:
    mina 4 första barn e född tidiga.första redan i v.18, andra i v.36, o tvillingarna i v.24. 5:e barnet föddes i v.40 o 6:e i v.38
    har det gått bra för alla dina barn?
Svar på tråden förtidig födsel med alla dina barn?