Hallå
Jag tycker att mina klösmöbler håller jättebra. Har haft den ena i 4 år tror jag och den andra i ca ett år.
Idag köpte jag ett klätterträd till:
Jag klistar in det jag skrev på ett annat forum (www.hittekatter.ifokus.se)
"Nu har jag blivit helt galen...
Jo, som rubriken lyder så har jag blivit galen...
Ett tag sedan snubblade jag över tråden där Alexej beskriver hur man handlar på tyska Ebay, utan att man kan ett ord på tyska...
Jag följde snällt alla hennes råd och skapade ett konto där för någon vecka sedan. Idag kom koden som jag behöver för att kunna logga in där. Jag skulle bara testa att logga in, och det gick så gick jag ett steg längre och hamnade på en sida med klätterträd.
På första platsen fanns ett jättefint träd från schmusetigershop (som många köper ifrån och som har bra rykte) och det var bara 3min kvar tills aktionen skulle ta slut. Budet låg på 45 euro.
Jag kan inte mer än kanske fem ord på tyska och fattade absolut ingenting av det som stod på sidan. Sedan fick jag se en tom ruta och där fyllde jag i 45,50 på skoj för att se vad som händer. Och jo, jag har lagt ett bud! Och så vågade någon annan bjuda över mig på 46 euro, då bjöd jag 46,50, någon 47.00, jag 47.50, någon 48, jag 48,50, någon 49. 00 osv. När jag tryckte in 51.00 så hände det plötsligt något och det kom ett meddelande fram. Jag satt där och undrade över vad som nyss hände. Då fiskade jag ett ord som jag kunde "email" . Jag gick in på min post och vips, tydligen så var jag en lycklig vinnare av ett klätterträd inom bara tre minuter!
Jo, vad skulle man göra? Jag betalade snällt och om några dagar kommer det ett fint träd till mina missar, hi, hi...
Nu efteråt så ser jag att det var ett riktigt bra köp. Kollade på andra aktioner på likadana träd och dem flesta gick för över 70 euro.
Mitt kostar 51 Euro + 27 Euro för frakten, vilket blev 727kr. Jättebilligt
Sedan så kollade jag på träd som säljs i Sverige och sådant ligger runt 2500-3000kr.
Så ser det ut: Jag beställde den beigefärgade"
hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx&Filename=KBD003alleFarben.JPG
MVH
Anna