Orkar inte mer...
...känns det som. Behöver tips och råd på hur jag ska hantera situationen.
Är en tjej på 26 år och som har en "bonusdotter" som fyller 18 i år. Min sambo är 11 år äldre än mig och vi har inga gemensamma barn. Vi har varit ihop i fem år och dottern flyttade hit för 1,5 år sedan eftersom hennes mamma har psykiska problem. Nu bor hon hos oss på heltid och innan bodde hon enbart hos mamman.
Det egentliga irritationmomentet är att hon tar mina kläder, skor, jacka, vantar osv. hela tiden. Det hjälper inte att säga till henne att hon ska fråga innan hon lånar. Det är nya saker varje dag.
Idag kom hon med min munkjacka på sig, men hävdade att det var hennes kompis som hade en likadan. Härom kvällen var mina vantar försvunna, morgonen efter låg de överst i korgen, men det var inte hon som hade lånat dom.
Eftersom hon skolkar ganska mycket är hon hemma nästan hela dagarna. Och eftersom jag jobbar natt får jag stå ut med henne all min vakna lediga tid. Och just nu är jag så irriterad på henne att jag har suttit instängd i sovrummet med datorn hela dagen för att slippa umgås med henne.
Vad ska jag göra?