• Anna Paulita

Permanenta håret?

Jag är så less på mitt platta tråkiga hår...skulle vilja ha ordentligt med volym för en gångs skull och då förmodar jag att det bara finns en lösning....

Permanent. Men sisst jag gjorde det för 14 år sedan när jag var 18 blev det inte bra, jag gick på ett bra ställe men såg helt klart pudel lik ut. Har det blivit skillnad på permanenter?? Är de bättre nu? Jag vill inte köre pudel looken. :/

Skulle bli superglad om någon med permanentat hår vill visa upp sig här.

• Svar på tråden Permanenta håret?
  • Me o Mike

Du har INGEN som helst blekning i håret??

• Anna Paulita
    MulleNuh skrev 2008-01-11 08:28:52 följande:
    Du har INGEN som helst blekning i håret??
    Nej
  • Me o Mike

Gå till en BRA frisör och fråga om en stödpermanent..

• xxJessikaxx

Nu vet jag ju inte hur långt hår du har men på presentationsbilden ser det inte så långt ut och då är nog risken för pudel-look rättså stor Med permanenter är det litet balansgång tror jag, har man för kort blir det "tantkrull" och har man för långt så tynger det ner lockarna som inte kommer fram riktigt. Jag hade ett mellanting (ungefär som på profilbilden) då jag gjorde min pent för ca 2 månader sedan eftersom jag var less less less på mitt platta hår som bara kändes fluffigt och fint samma dag det var nytvättat och tillfönat. Och JA, det kändes lockigt särskilt i början, vissa partier i håret blev bra och andra mindre bra (hade dessutom blekta slingor med färg över då jag pentade det men frisören menade att det borde gå bra då det inte var så överdrivet slitet). Tyvärr har jag ingen nytagen bra bild på hur jag ser ut, men för det mesta känner jag mig rättså nöjd med lockarna. Använder mkt produkter för lockigt hår och låter det oftast självtorka, ibland torkar jag det med tratt. Lockarna blir aldrig lika fina som när man har "äkta lockar" eller om man lockar det tillfälligt men om du är superless så varför inte testa? försöker tänka att det är ju "bara hår, det växer ut". Men det bästa är väl att rådfråga en frisör.

• Anna Paulita

På bilden har jag uppsatt hår, utsläppt är det kanske 5 cm längre än ditt på din press bild.

Jag hade tänkt att i sådana fall permanenta korkskruvslockar...men jag är jätteosäker...önskar man innan kunde få veta hur det blir. :/

Har iaf bokat en tid, och blir det inte korkskruvslockar blir det slingor.

I det stora hela känner jag mig ganska ambivalent. Tack för din input dock. :)

• xxJessikaxx

OK, ja det är svårt. Har i af en rättså nytagen bild i galleriet nu, men där har jag fixat håret med Osis som gör det väldigt stort för jag ville ha det lite "afro" men det är i af en korkskruvspermanent. Lycka till!

Svar på tråden Permanenta håret?