• Kajsa05

3 år, eget skrivbord på sitt rum??

vår dotter blir 3 år i feb. Jag funderar på att köpa ett eget skrivbord till henne, där hon kan ha sina kritor, kklistermärken och målarböcker. Men det kanske är för tidigt? Vad tror ni? Hon har en lillasyster som blir 1 år, som gärna ska vara med hela tiden. Och då förstör ju hon för storasyster...
    Vad har ni till era 3 åringar??

• Svar på tråden 3 år, eget skrivbord på sitt rum??
  • Snooze

När vår dotter var tre så hade hon skrivbord i sitt rum. Funkade jättebra, hade satt upp många hyllor med lådor över skrivbordet så lillebror inte nådde mer än nödvändigt. Till vår son som fyller fyra nu skulle jag inte ens tänka tanken på att ha ett skrivbord i hans rum. Han är totalt ointresserad och golvet är stället där man leker

• Sencha

Vår 4-åring har ett "ritbord", ett sånt där barnmöblemang från Ikea i trä med två stolar till. Det har han haft länge, kanske sedan han var 1½? (minns inte så noga), och det är hans ritbord, som han också vet att det inte gör något att han till exempel ritar på själva bordet heller.

Jag tror att detta ritbord får funka ett tag till.

Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • neoaliya

Min tjej som är 3 år har eget skrivbord i sitt rum. Hon älskar det. Har en massa lådor som hon har sina prinsess grejjer i osv.

• Ell

I och för sig är min son bara 2 år ännu men han har ett skrivbord, innan hade han ett barnbord med stol till men det blev för lite plats på det så vi "byggde" ett eget utav två sängbord plus en köksbänkskiva så det inte fanns så låga skrivbord någonstans. Här ser du foto på hur han har det (sängbord och skiva från IKEA, totalkostnad ca 1000 kr) =

Wilmer 060206
  • ruffe4

Det är väl jättebra, istället för att sitta vid köksbordet

• Söderböna

Åh Ell, så avundsjuk jag blir!!! Det var ju hur fint som helst!

Vi har tyvärr inte plats för eget skrivbord till pluttan, så hon brukar sitta vid köksbordet.

• Kajsa05

tack för svaren. Jag håller på och kikar på lite skrivbord just nu. Jag tror också på att det kan vara en bra grej. Då behöver hon inte fråga efter sina saker varje gång...

• Ell
    Söderböna skrev 2008-01-11 09:48:20 följande:
    Åh Ell, så avundsjuk jag blir!!! Det var ju hur fint som helst!
    Tack! *glad*
    Wilmer 060206
Svar på tråden 3 år, eget skrivbord på sitt rum??